عصر خودرو

یک کارشناس بازار پتروشیمی مطرح کرد؛

اوراق مبتنی بر کالا، بازی برد- برد برای فعالان بازار پتروشیمی

عصر بازار- توسعه معاملات اوراق مبتنی بر کالا در بورس کالا مانند اوراق سلف موازی استاندارد و گواهی سپرده کالایی در شرایط رکودی فعلی که شرکت ها نیاز به نقدینگی دارند و انبارهایشان پر است، می تواند راهگشا باشد؛ از طرفی این معاملات برای خریداران و سرمایه گذاران نیز جذابیت بالایی دارد.

اوراق مبتنی بر کالا، بازی برد- برد برای فعالان بازار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حسن زمانی، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان مطلب فوق گفت: معاملات اوراق مبتنی بر کالا در بازار پتروشیمی گام مثبتی در این بازار است که هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان را حتی در شرایط رکود بازار راضی نگه می دارد.

    وی خاطر نشان کرد: معاملات اوراق سلف پی وی سی پتروشیمی آبادان نشان داد که اکثر معامله گران بازار پتروشیمی آمادگی پذیرفتن اوراق سلف محصولات دیگر پتروشیمی را دارند و به مزیت های آن آگاه هستند. از این رو تامین مالی سایر شرکت های پتروشیمی از طریق انتشار اوراق سلف موازی می تواند مشکلات نقدینگی آنها را برطرف کند.

    این کارشناس بازار پتروشیمی اظهار کرد: با توجه به مزایای اوراق مبتنی بر کالا از جمله تامین مالی و نقد شدن موجودی انبار شرکت ها، انتقال سرمایه واسطه ها از بازار فیزیکی به بازار مالی، باقی ماندن مصرف کنندگان اصلی در بازار فیزیکی، بازده جذاب اوراق سلف برای سرمایه گذاران و ... می توان نتیجه گرفت که توسعه این معاملات در بورس کالا یک بازی برد برد برای تولیدکنندگان و خریداران است.

    وی در ادامه افزود: معاملات گواهی سپرده کالایی نیز برای پتروشیمی ها جذاب خواهد بود چرا که آنها می توانند از ظرفیت های انبارهای خود استفاده کنند.

    زمانی تاکید کرد: همچنین معاملات اوراق سلف موازی محصولات پتروشیمی برای خریداران و سرمایه گذاران در شرایط رکود فعلی که معاملات فیزیکی به صرفه نیست، جذاب و سودآور است.

    به گفته زمانی، در حال حاضر بازار فیزیکی محصولات پتروشیمی شرایط مطلوبی ندارد و اکثر معامله گران برای خرید در این بازار با شک و شبهات بسیاری روبه رو هستند، اما معاملات اوراق سلف پتروشیمی ها می تواند در این شرایط سبب کاهش رکود و البته افزایش نقدینگی شرکت های پتروشیمی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها