عصر خودرو

ثبت رکوردی جدید؛

اوراق قرضه چینی در میان شرکت های خارجی به ۲۰۶ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- دارایی حاصل از اوراق قرضه چینی در میان شرکت های فراساحلی برای اولین بار به بیش از ۲۰۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که یک رکورد محسوب می شود.

اوراق قرضه چینی در میان شرکت های خارجی به ۲۰۶ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، دارایی سرمایه گذاران خارجی از اوراق قرضه چینی در ماه گذشته میلادی یعنی مارس برای سیزدهمین ماه متوالی روند افزایشی به خود گرفت و سهم اوراق قرضه چینی در موسسات خارجی در بالاترین رقم در تاریخ این کشور رسید.

    در همین حال دارایی خارجی یا همان فراساحلی حاصل از اوراق قرضه چینی در بازار بین بانکی با 28.2 میلیارد یوآن افزایش به 1.3 تریلیون یوآن معادل 206 میلیارد و 450 میلیون دلار رسید.

    محاسبات انجام شده بر اساس داده های منتشره از سوی اداره تسویه حساب شانگهای و شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه چین است. در حال حاضر اوراق قرضه نگهداری شده بازار بین بانکی چین توسط موسسات فراساحلی به 1.96 درصد افزایش پیدا کرده است.

    بر همین اساس دارایی شرکت های فراساحلی از اوراق قرضه چینی در ماه مارس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 67 درصد افزایش نشان می دهد. همچنین دارایی سرمایه گذاران خارجی از اوراق خزانه چین با 21.2 میلیارد یوآن رشد در ماه مارس به 712.1 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که این رقم 5.85 درصد از اوراق دولتی را به خود اختصاص می دهد.

    ضمن اینکه از جمله دلایل افزایش خرید اوراق قرضه چین به رشد اوراق خزانه چینی نسبت داده می شود. البته در ماه گذشته میلادی هم شاخص بارکلیز گلوبال بلومبرگ اعلام کرده بود که از آوریل سال آینده میلادی اوراق قرضه چینی را شامل خواهد شد.

    برچسب ها