عصر خودرو

چین و کره جنوبی بر سر ادامه مذاکرات تجاری به توافق رسیدند

عصر بازار- به گفته وزیر خارجه کره جنوبی، سئول و چین بر سر بازگشایی جلسات کمیته مشترک اقتصادی در اواخر این ماه در پکن با یکدیگر توافق کردند.

چین و کره جنوبی بر سر ادامه مذاکرات تجاری به توافق رسیدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، وزیر خارجه کره جنوبی گفت که سئول و پکن بر سر بازگشایی جلسات کمیته مشترک اقتصادی در اواخر ماه جاری میلادی در پکن با یکدیگر توافق کردند.

    از سال 2016 این نخستین‌باری است که مقام‌های تجاری کره‌جنوبی و چین چنین دیداری با یکدیگر خواهند داشت. دو طرف سال گذشته به‌خاطر گسترش سامانه ضدموشکی تاد در خاک کره‌جنوبی و سردی روابط در پی آن با یکدیگر دیدار نکردند.

    یک مقام رسمی وزارت خارجه کره‌جنوبی گفت: «وزارت خارجه ما و وزارت بازرگانی چین موافقت کرده‌اند که در اواخر این ماه بیست و دومین جلسات کمیته برگزار شود. در حال حاضر مشغول بحث بر سر جزئیات هستیم، اما احتمالا پیشرفت توافق‌ها را که در دیدار دو کشور در گذشته ماه دسامبر به آن دست یافتیم و همچنین دیگر مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه را پی خواهیم گرفت.»

    بنا به اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، «شو هیون»، معاون دوم وزارت خارجه کره جنوبی، هدایت هیئت کره جنوبی را برعهده خواهد داشت و «جائو یان»، معاون وزارت بازرگانی چین، همتای او در این نشست خواهد بود. 

    کره جنوبی و چین از سال 1993، یک سال پس از ایجاد روابط دیپلماتیک میان دو کشور، به‌طور منظم گفت‌وگوهایی در سطوح بالا با یکدیگر داشته‌اند. بیست و یکمین جلسه این کمیته اقتصادی دو سال پیش به میزبانی سئول برگزار شد.

    یک مقام وزارت خارجه کره‌جنوبی گفت که این دو کشور احتمالا درباره برداشتن محدودیت‌های تجاری چین بر تجارت‌های کره جنوبی به بحث خواهند نشست که پس از گسترش سامانه دفاع موشکی تاد اعمال شد.

    چئونگ وا دائه، رییس دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی، پیشتر عنوان کرده بود که «یانگ جیه‌چی»، مشاور دولت چین، در ملاقات با مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، در تاریخ 30 مارس گفت که مسائلی از این دست که به عادی‌سازی سفرهای گروه‌های چینی به کره جنوبی مربوط می‌شود، در آینده نزدیک به "نتیجه قابل‌ملاحظه‌ای" خواهد رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو