عصر خودرو

ایران و ترکیه برای همکاری در بخش کشاورزی و صنایع غذایی تفاهم نامه امضا کردند

عصر بازار- تفاهم نامه همکاری در بخش های کشاورزی و غذا بین کانون انجمن های صنایع غذایی ایران و اتحادیه مرکزی تعاون های اعتباری کشاورزی ترکیه امروز (شنبه) در اتاق بازرگانی ایران به امضا رسید.

ایران و ترکیه برای همکاری در بخش کشاورزی و صنایع غذایی تفاهم نامه امضا کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، براساس این تفاهم نامه قرار است از ظرفیت های کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی دو کشور استفاده شود تا بتوانند غذای سالم و با کیفیت کشورهای خود و منطقه را تامین کنند.
    حسین پیرموذن عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دیدار با فاحرتین پویراز مدیرعامل تعاونی های اعتباری کشاورزی ترکیه گفت: در زمان تحریم های ظالمانه علیه ایران بین دو کشور ایران و ترکیه مناسبات و روابط خوبی برقرار بود.
    وی اظهار داشت: دولت ایران در بحث های تجاری با همسایه ها پیشنهاد همکاری با ترکیه را به اتاق بازرگانی ایران توصیه کرده و از قوی ترین اتاق های مشترک با اتاق ایران و ترکیه است.
    پیرموذن افزود: دو سال قبل هیات ایرانی میهمان اتاق ترکیه بود که مذاکرات خوبی با بخش خصوصی و همکاری دانشگاهی، گمرکی و شناخت شرکت ها و سایت بازرگانی اتاق ایران و ترکیه صورت گرفت و توافق مشترک امروز در حال اجراست.
    وی درباره گسترش شهرک های صنعتی گفت: دو کشور درباره ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی مشترک توافق کردند که با برنامه ریزی تجار دو کشور تلاش داریم تا در ایران شهرک های صنعتی مجهزی ایجاد شود.
    پیرموذن ادامه داد: شهرک های صنعتی قزوین و قم و چند منطقه دیگر را به طرف ترک پیشنهاد داده ایم که در حال بررسی است.
    وی اضافه کرد: بخش عمده همکاری های مشترک بین دو کشور درباره صنعت غذاست بنابراین با نگاهی تازه می توانیم از ظرفیت این شهرک ها در حوزه صنعت غذا استفاده کنیم.

    برچسب ها