عصر خودرو

استفاده از ارزهای دیجیتال در پاکستان ممنوع شد

عصر بازار- بانک مرکزی پاکستان با انتشار دستورالعملی، استفاده از ارزهای مجازی را در مبادلات این کشور، ممنوع و غیرقانونی اعلام کرد.

استفاده از ارزهای دیجیتال در پاکستان ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در دستورالعمل بانک مرکزی پاکستان به مدیران ارشد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و ارائه دهندگان خدمات مالی آمده است: ارزهای مجازی مانند 'بیت کوین، لیتکوین، پاک کوین، واین کوین یا ارزهایی نظیر آن' اسناد قانونی برای مبادلات در پاکستان نیستند.
    در ادامه این دستورالعمل آمده است:بانک مرکزی پاکستان به هیچ شخص یا نهادی در خصوص 'صدور، فروش، خرید، مبادله یا سرمایه گذاری در هر نوع از ارزهای دیجیتال' مجوزی صادر نکرده است.
    بانک مرکزی پاکستان در پایان دستورالعمل خود، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری این کشور را از ' استفاده، تجارت، نگهداری، انتقال سرمایه و سرمایه گذاری در ارزهای مجازی' بر حذر داشته است.
    ارز دیجیتال (Cryptocurrency) فرمی از پول الکترونیکی و رمز گذاری شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال به منظور حذف واسطه ها و ناشناس بودن طراحی شده اند.
    ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می کنند، ولی گفته می شود رمزنگاری های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند.
    'بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین' از مشهور ترین ارزهای دیجیتال هستند.
    تعدادی از کشورها به دلیل مشکلات بیت کوین مانند فرار مالیاتی، پولشویی، تأثیر مخرب در اقتصاد و مشخص نبودن مالکیت آنها، استفاده از ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرده‌اند.

    برچسب ها