عصر خودرو

عامل اصلی افزایش قیمت طلا در هفته جاری

عصر بازار- کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز انتظار دارند با ادامه لفاظی که به راه افتادن جنگ تجاری میان آمریکا و چین اشاره دارند و همچنین آمار اقتصادی نه چندان مطلوب آمریکا قیمت طلا در هفته جاری بالاتر رود.

عامل اصلی افزایش قیمت طلا در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، قیمت طلا این اواخر تحت تاثیر اخبار مربوط به وضع تعرفه‌های بالاتر از سوی آمریکا و چین برای کالاهای یکدیگر، بالا و پایین رفته است. اواخر هفته گذشته دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، تهدید کرد برای 100 میلیارد دلار دیگر واردات کالاهای چینی تعرفه وضع کند. چین نیز هشدار داد با یک اقدام متقابل تلافی خواهد کرد.

    از سوی دیگر گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد اقتصاد این کشور در مارس 103 هزار شغل غیرکشاورزی ایجاد کرده که کمتر از 200 هزار شغل جدیدی بود که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 7.60 دلار یا معادل 0.6 درصد افزایش یافت و در 1336.10 دلار بسته شد. بهای معاملات طلا در هفته گذشته 0.9 درصد رشد داشت.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت 14 نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر یا 57 درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر یا 14 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که چهار نفر یا 29 درصد نظری نداشتند.

    در این بین، 663 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها 312 نفر یا 47 درصد افزایش قیمت طلا و 261 نفر یا 39 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ 90 نفر یا 14 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه "پرایس فیوچرز" بر این باور است که آمار اشتغال مایوس کننده روند رشد ارزش دلار را آهسته خواهد کرد و طلا از این موضوع سود خواهد برد. فلاین همچنین در شرایطی که روسیه و کشورهای غربی همدیگر را هدف تحریم قرار داده اند، به نگرانی‌های ژئوپلتیکی اشاره کرد.

    سایر تحلیلگران نیز به نگرانی‌هایی که نسبت به وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین وجود دارد اشاره کردند.

    با افزایش ناملایمات، بازار معاملات سهام روند کاهشی پیدا می‌کند در حالی که قیمت طلا به عنوان دارایی امن افزایش پیدا کرده است.

    جورج گرو مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" نیز پیش‌بینی کرد طلا در هفته جاری تحت تاثیر تعرفه‌های جدید و ادامه مشکلات ژئوپلتیکی به قیمت بالاتری صعود خواهد کرد.

    البته برخی از تحلیلگران انتظار دارند راه‌حلی برای اجتناب از جنگ تجاری پیدا خواهد شد و در نتیجه طلا کاهش پیدا کند.

    برچسب ها