عصر خودرو

عضو اتاق بازرگانی تهران :

افزایش نرخ سود بانکی، سرمایه‌گذاری در بخش‌ تولید را کاهش می‌دهد

عصر بازار- سیفی گفت: با توجه به نوسانات بازار، افزایش نرخ سپرده‌های بانکی، میزان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی را کاهش می‌دهد.

افزایش نرخ سود بانکی، سرمایه‌گذاری در بخش‌ تولید را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نادر سیفی عضو اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به افزایش نرخ سود سپرده بانکی در کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور و نوسانات بازار، افزایش نرخ سپرده‌های بانکی، میزان سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی را کاهش می‌دهد.

    عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره نوسانات بازار در کشور تصریح کرد: شرایط تولید در کشور به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و بسیاری از فعالان اقتصادی برای وارد شدن به بازار، با تردید مواجه هستند.

    به گفته وی؛ سود بانکی 20 درصدی، جذابیت بیشتری نسبت به فعالیت‌های تولیدی در بازار دارد و سرمایه را در بانک‌ها بلوکه می‌کند.

    سیفی با بیان اینکه اقدام دولت در جهت افزایش نرخ سود بانکی در کنترل نرخ ارز تاثیر کوتاه مدت دارد، بیان کرد: نوسانات نرخ ارز و افزایش تقاضا برای خرید دلار از سوی مردم، دولت را مجبور کرد که برای کاهش سرمایه گذاری در حوزه ارز نرخ سود سپرده را افزایش دهد، اما این امر در کوتاه مدت جوابگو است و در دراز مدت اثر آن کاهش خواهد یافت.

    عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه همزمان با افزایش نرخ سود بانکی، نرخ تسهیلات نیز افزایش خواهد یافت، ابراز کرد: افزایش نرخ سود بانکی باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید در کشور می‌شود، چراکه بانک‌ها برای تامین منابع برای پرداخت بانکی مجبور به افزایش نرخ تسهیلات می‌شوند که این افزایش، قیمت نهایی تولیدات داخلی را در پی دارد.

    وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی به تنهایی نمی‌تواند سرمایه گذاری در تولید را افزایش دهد، تصریح کرد: کاهش نرخ سود بانکی دلیل کافی برای سرمایه گذاری در تولید نیست و باید شرایط تولید و افزایش صادرات فراهم باشد.

    سیفی با بیان اینکه نرخ سود بانکی نیاز به اصلاح دارد، گفت: برای افزایش سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی نیاز به کاهش سود سپرده‌های نزد بانک‌ها است.

    برچسب ها