عصر خودرو

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران عنوان کرد

عرضه اولیه "خدیزل" یکشنبه در فرابورس

عصر بازار- معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران از عرضه اولیه سهام شرکت‌ بهمن دیزل در بازار دوم فرابورس ایران در روز ۸ آذرماه خبر داد و گفت: سهمیه خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این عرضه افزایش یافته است.

عرضه اولیه "خدیزل" یکشنبه در فرابورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بهنام محسنی با بیان اینکه 10 درصد از سهام شرکت بهمن دیزل با نماد "خدیزل" یکشنبه 8 آذرماه برای نخستین بار پس از پذیرش در بازار دوم واگذار می‌شود، بیان داشت: بهمن دیزل دومین شرکت در صنعت خودرو و ساخت قطعات است که وارد فرابورس شده اما موضوع فعالیت آن با شرکت اول متفاوت است.

    معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در خصوص نحوه واگذاری این سهام گفت: حضور رو به رشد معامله‌گران آنلاین در عرضه‌های اولیه موجب شد که در این نوبت نیز نیمی از سهام قابل عرضه به معامله‌گران آنلاین اختصاص داد شود و این افراد می‌توانند پس از کشف قیمت 50 میلیون سهم، حداکثر به میزان سهمیه، اقدام به خرید سهام به قیمت کشف شده کنند.
    محسنی با بیان این مطلب که سهمیه هر صندوق‌ سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله در این عرضه اولیه، 145 هزار سهم تعیین شده است، گفت: سرمایه بیش از 500 میلیارد ریالی، نداشتن زیان انباشته و سابقه حداقل دو ساله فعالیت از شروط شرکت‌های بازار دومی است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند سهام آن را خریداری کنند ضمن آنکه تنها صندوق‌هایی مجاز به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بازار دوم هستند که اساسنامه و امیدنامه آنها اصلاح شده باشد.
    به گفته وی، سهمیه هر کارگزار با تمامی شعب برای خرید این سهم، 290 هزار سهم تعیین شده است.
    وی با اشاره به اینکه عرضه‌های اولیه تا زمان تصویب روش پیشنهادی ثبت سفارش از سوی سازمان بورس همچون گذشته انجام می‌شود، افزود: شرکت بهمن دیزل با سرمایه یک هزار میلیارد ریالی در 6 ماهه امسال، 389 ریال سود را پوشش داده است.
    بر اساس این گزارش، مدیرعامل این شرکت دیروز طی نامه‌‌ای به اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس، پیش‌بینی سود هر سهم به مبلغ 692 ریال را سال 94 مجدداً مورد تایید قرار داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها