عصر خودرو

هند ۱۴جرثقیل سنگین به ارزش ۱۸ میلیون دلار در بندرچابهار مستقر می کند

عصر بازار- شرکت بین المللی بنادر هند که در طرح توسعه بندر چابهار ایران همکاری دارد، اعلام کرد برای تهیه ۱۴ دستگاه جرثقیل سنگین به ارزش ۱۸ میلیون دلار به منظور استفاده در فاز اول این بندر اقدام کرده است.

هند ۱۴جرثقیل سنگین به ارزش ۱۸ میلیون دلار در بندرچابهار مستقر می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری 'هندوبیزنیس لاین' نوشت: آرون کومار گوپتا مدیر اجرایی شرکت بین المللی بنادر هند اظهار کرد ساخت این تعداد جرثقیل را به یک شرکت فنلاندی سفارش داده است چون ارزان ترین قیمت را پیشنهاد کرد.
    شرکت بین المللی بنادر هند در سال 2015 توسط دولت هند برای توسعه بنادر در خارج از این کشور ایجاد شده است.
    این شرکت در ماه مه سال 2016 برای تجهیز و اداره ترمینال های چند جانبه و کانتینری اسکله چند منظوره شهید بهشتی در فاز اول بندر چابهار ایران با شرکت آریا بندر ایران قرارداد امضا کرد. بر اساس این قرارداد این شرکت با سرمایه گذاری معادل 85.21 میلیون دلار و درآمد سالانه 22.95 میلیون دلار، اداره اسکله شهید بهشتی را به مدت 10 سال بر عهده خواهد داشت.
    شرکت بین المللی بنادر هند پیش از این با شرکت صنایع سنگین چینی به نام شانگهای ژنوا، یک قرارداد 29.8 میلیون دلاری برای خرید 4 جرثقیل ریلی جهت استفاده در بندر چابهار امضا کرده بود.
    گوپتا گفت: این تجهیزات برای فعالیت ما در بندر چابهار بسیار ضروری است. بنابراین خرید تجهیزاتی را که تحویل آنها به بیشترین زمان احتیاج دارد، در اولویت برنامه های توسعه این فاز قرار دادیم.
    جرثقیل های ریلی ظرف 16 تا 18 ماه تحویل داده خواهند شد درحالی که جرثقیل های لاستیکی در طول 12 تا 14 ماه آینده آماده خواهند شد.
    شرکت بین المللی بنادر هند همچنین چندین مناقصه برای خرید دو دستگاه جرثقیل سیار مخصوص بنادر (MHC)با ظرفیت 140 تن، چهار جرثقیل سیار با ظرفیت هرکدام 100 تن و 32 یدک کش تراکتور را آغاز کرده است.
    طرح توسعه بندر چابهار یک موفقیت در روابط هند و ایران است و پس از عملیاتی شدن آن، تحولات زیادی پیرامون این بندر اتفاق افتاده و ترافیک باری از بندر کراچی پاکستان به چابهار منتقل خواهد شد.
    بندر چابهار هزینه های حمل و نقل و زمان برای صادرات کالاهای هند را تا یک سوم کاهش می دهد. این بندر همچنین تجارت میان هند، افغانستان و ایران را با توجه به مخالفت های پاکستان برای استفاده از خاک این کشور، افزایش خواهد داد.
    بندر چابهار که در استان سیستان و بلوچستان واقع در سواحل جنوبی ایران قرار دارد، تنها بندر اقیانوسی کشور است که راه دسترسی هند به چهار شهر را در افغانستان نی فراهم خواهد کرد.
    هند برای توسعه بندر چابهار ایران 500 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. فاز اول این بندر در ماه دسامبر سال گذشته با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و نمایندگانی از هند و سایر کشور های منطقه گشایش یافت. ایران و افغانستان نیز در حال ایجاد یک کریدور حمل و نقل بین المللی هستند و تا کنون دو محموله گندم هند از طریق بندر چابهار به افغانستان ارسال شده است.

    برچسب ها