عصر خودرو

از سوی بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود ؛

تشکیل صندوق ۵۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از علم

عصر بازار- به گفته بانک توسعه اسلامی، منابع این صندوق برای حمایت از یافتن راهکارهای حل چالش های جهان اسلام به کار خواهد رفت.

تشکیل صندوق ۵۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از علم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، تصمیم برای راه‌اندازی صندوق 500 میلیون دلاری از سوی بانک توسعه اسلامی که از فعالیت های علمی 57 کشور عضو این بانک حمایت می کند، در چهل و سومین نشست این بانک که در تونس برگزار شد صورت گرفت. نخستین بار تصمیم برای ایجاد این صندوق در جریان سفر ماه سپتامبر سال گذشته بندر حجر- رئیس بانک توسعه اسلامی- به قزاقستان اعلام شد.

    آقای حجر گفت این صندوق پتانسیل بالقوه بالایی را برای خلق یک اکوسیستم نوآورانه در کشورهای در حال توسعه دارد. وی افزود: این صندوق تنها منحصر به اشتراک گذاری ایده ها نیست و آن ها را تامین مالی نیز می کند. وی گفت: 57 کشور عضو این بانک با چالش هایی بر مسیر توسعه خود روبرو هستند و بسیاری از آن ها توانایی حل مشکلات خود را به تنهایی ندارند.

    وی گفت:بانک توسعه اسلامی در نظر دارد با گرد هم آوردن توسعه دهندگان، ارزش‌ها را به اشتراک گذارد و بین کشورهای عضو ایجاد ظرفیت کند. او گفت در یک محیط فعال، علم، تکنولوژی، نوآوری و کارآفرینی مورد نیاز است. وی افزود: بانک توسعه اسلامی می خواهد کاتالیستی باشد تا مردم بتوانند فرایند توسعه را رهبری کنند.

    برچسب ها