عصر خودرو

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران:

بازار طلا در مدار رونق قرار دارد

عصر بازار- رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران گفت: بازار طلا به دلیل افزایش قیمت جهانی و افزایش قیمت ارز همچنان در مدار رونق قرار دارد.

بازار طلا در مدار رونق قرار دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمد کشتی آرای افزود: بازار طلا امسال برخلاف سال های گذشته با دلیل افزایش قیمت جهانی طلا ناشی از جنگ تجاری چین و آمریکا و کاهش ارزش دلار در بازار جهانی با افزایش روبرو بود و ازآنجا که قیمت ارز دربازارهای داخلی با نوسان همراه بود سبب شد، قیمت سکه و طلا حتی در روزهای تعطیل نیز با افزایش شدید روبرو باشد.

    وی ادامه داد: شرایط موجود باعث ایجاد تقاضای کاذب در بازار شده و با وجود تعطیلی صنوف در ایام عید و حتی بعد از عید قیمت سکه و طلا با افزایش روبرو بود و انتظاری که درخصوص کاهش قیمت های قطعات کوچکتر سکه می رفت برآورده نشد و قیمت ها همچنان در مدار افزایش است.

    به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر، هر سکه تمام بهار آزادی یک میلیون 730 هزار تومان، نیم سکه 838 هزار تومان، ربع سکه 530 هزار تومان و سکه های یک گرمی 341 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 161 هزار تومان امروز در بازار به فروش رفت.

    کشتی آرای گفت: با توجه به شروع حراج سکه از روز شنبه در بانک کارگشایی باید منتظر بمانیم تا ببینیم بازار چه واکنشی به این حراج سکه نشان می دهد چون رسم بر این است که با شروع حراج سکه قیمت ها کاهش پیدا کند مگر اینکه برخلاف وضعیت همیشگی بازار واکنش منفی نشان دهد.

    برچسب ها