عصر خودرو

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی :

تسویه سود سهام عدالت مشمولان گروه بیستم تا پایان فروردین

عصر بازار- مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی(به عنوان گروه بیستم از مشمولان) تا پایان فروردین ماه امسال تسویه می شود.

تسویه سود سهام عدالت مشمولان گروه بیستم تا پایان فروردین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «سید جعفر سبحانی» ، افزود: 9 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت در گروه بیستم قرار دارند که بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.
    وی با بیان اینکه واریز سود آخرین گروه از مشمولان به تدریج انجام می شود: گفت: با همکاری شرکت های خصوصی، پرداخت ها از 28 اسفندماه 96 شروع شد و تا فروردین ماه به پایان می رسد.
    سبحانی، سود و مجموعه پولی که به این گروه از مشمولان داده می شود را نزدیک به 450 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش کوچکی از آن به 16 تا 17 بانک خصوصی که شبای کمتری دارند پرداخت شده است.
    مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: دیگر مشمولانی که بعد از مراحل دریافت سود، شماره شبا وارد کردند نیز تا پایان اردیبهشت سود خود را دریافت می کنند.
    وی افزود: 49 میلیون و 200 هزار نفر مشمول دریافت سود سهام عدالت اند که 2 میلیون نفر از آنها فوت کرده اند و در حال بررسی واریز سود به وارثان هستیم.
    سبحانی یادآورشد: تاکنون 40 میلیون نفر شماره شبای خود را وارد کرده و بیش از هفت میلیون نفر باقیمانده هنوز شماره شبای خود را اعلام نکرده اند.
    وی از مشمولان خواست با توجه به اینکه سامانه سهام عدالت پس از 2 هفته از 15 فرورردین ماه دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، برای ثبت شماره شبای خود اقدام کنند.
    مرحله نهایی ساماندهی سهام عدالت از اواخر اسفندماه 95 با رونمایی از سامانه آن آغاز شد تا مشمولان با ورود به این سامانه ضمن آگاهی از صورت حساب وضعیت خود، شماره شبای بانکی برای دریافت سود مربوط به عملکرد سال 95 شرکت ها را وارد کنند و در صورت تمایل باقیمانده سهم خود را بپردازند که در صورت آزادسازی سهام، صاحب یک میلیون تومان سهم شوند.
    در نهایت پس از حدود 10 ماه از آغاز اجرای این طرح، توزیع سود سهام عدالت با موافقت رییس جمهوری از 18 دی ماه پارسال آغاز شد و مشمولان در 2 مرحله سود سهام خود مربوط به سال مالی 95 را دریافت کردند.
    تاکنون تسویه کامل سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 95 شرکت های سرمایه پذیر مربوط به 19 گروه از مشمولان انجام شده است و با تسویه سود مشمولان کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی(به عنوان گروه بیستم از مشمولان)، سود سهام عدالت همه گروه های 20 گانه مشمولان تسویه می شود.

    برچسب ها