عصر خودرو

بانک توسعه اسلامی با ۱.۵ میلیارد دلار از تونس حمایت می‌کند

عصر بازار- یک مقام رسمی تونس اعلام کرد که گروه بانکداری توسعه اسلامی (آی‌دی‌بی)، ۱.۵ میلیارد دلار را به شکل فاینانس سرمایه‌گذاری عمومی در اختیار تونس قرار می‌دهد.

بانک توسعه اسلامی با ۱.۵ میلیارد دلار از تونس حمایت می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، یک مقام رسمی تونس اعلام کرد که گروه بانکداری توسعه اسلامی (آی‌دی‌بی)، 1.5 میلیارد دلار را به شکل فاینانس سرمایه‌گذاری عمومی در اختیار تونس قرار می‌دهد.

    وزیر توسعه، سرمایه‌گذاری و همکاری بین‌المللی تونس، زید لادهاری در چهل و سومین اجلاس سالانه آی‌دی‌بی که تا پنج‌شنبه در تونس جریان دارد، این خبر را اعلام کرد.

    وزیر تونس که رییس هیات مدیره این اجلاس هم بود، اعلام کرد که تونس به زودی قرارداد همکاری با آی‌دی‌بی، که 5 سال آینده را پوشش می‌دهد، امضا خواهد کرد.

    حدود 57 وزیر مالی از دولت‌های عضو گروه بانکداری اسلامی در این اجلاس شرکت کرده‌اند. همچنین در این اجلاس 60 نماینده رسمی و بیش از 1000 متخصص، سرمایه‌گذار و بازیگران جهانی اقتصاد در این اجلاس حضور داشتند.

    لادهاری گفت: از 2011، سرمایه‌گذاری‌های آی‌دی‌بی در پروژه‌های توسعه تونس به 902 میلیون دلار ( 2.17 دینار تونسی) رسیده است.

    آی‌دی‌بی با ایجاد یک صندوق علم، فناوری و نوآوری، به ارزش 500 میلیون دلار موافقت کرده است تا به وسیله آن از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوظهور تونس پشتیبانی شود.

    بندر هاجر، رییس گروه آی‌دی‌بی، گفت: کل سرمایه‌گذاری این گروه برای تونس از 3.2 میلیارد دلار فراتر رفته است. بیشتر این سرمایه‌گذاری در بخش الکتریسیته است که به انجام 6 پروژه بزرگ منتهی شده است.

    هاجر همچنین گفت که آی‌دی‌بی فاینانس برخی از پروژه‌های توسعه را که مربوط به برخی از جزیره‌های این کشور هستند تایید کرده است که شامل ساخت بیمارستان‌ها و انتقال انرژی الکتریکی است.

    هاجر همچنین اطمینان داد که به تونس برای مقابله با برخی چالش‌ها و موانع مهم و رسیدن به شکوفایی اقتصادی و اجتماعی، یاری داده خواهد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو