عصر خودرو

معاون سازمان بنادر و دریانوردی :

کشتی‌های چینی خریداری شده با پرچم ایران در دریای عمان درحال فعالیت هستند

عصر بازار- معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه گردشگری و سفرهای دریایی در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد داشت، گفت: خوشبختانه در حوزه حمل و نقل دریایی در اوج سفرهای نوروزی شاهد هیچ سانحه ای نبودیم.

کشتی‌های چینی خریداری شده با پرچم ایران در دریای عمان درحال فعالیت هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، هادی حق شناس درباره افزایش استقبال مردم از گردشگری و سفرهای دریایی در نوروز امسال اظهار داشت: در ایام نوروز امسال حدود 6 میلیون و 500 هزار نفر در گردشگری و سفرهایی دریایی حضور داشتند. 

    وی ادامه داد: 51 درصد این رقم مربوط به بخش سفرهایی دریایی و 49 درصد آن به گردشگردی دریایی  اختصاص داشت.

    معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد گردشگری و سفرهایی دریایی گفت: این رقم نسبت به ایام نوروز سال گذشته 4 درصد رشد داشته است که مرکز سفرهای دریایی، دریای جنوب کشور و مرکز گردشگری دریایی شمال کشور بوده است.

    حق شناس تاکید کرد: خوشبختانه در طول ایام تعطیلات نوروز شاهد هیچ سانحه‌ای در بخش حمل و نقل دریایی نبودیم.

    وی  همچنین درباره انتشار اخباری مبنی بر تهدید صیادان جنوب کشورمان گفت: به طور قطع اخباری درباره تیراندازی چینی‌ها به صیادان ایرانی در آب های قشم صحت نداشت و اساسا امکان وقوع چنین اتفاقاتی وجود ندارد و هیچ تهدیدی برای صیادان ایرانی وجود ندارد. 

    معاون سازمان بنادر با بیان اینکه تعدادی کشتی چینی خریداری شده که در حال حاضر با پرچم کشورمان در حال فعالیت است، گفت: این کشتی‌ها در آب‌های عمان در عمق 200 متر به بعد به صید ماهی های میکتوفیده مشغول هستند چراکه این گونه از ماهی ها در این عمق وجود دارند.

    حق شناس افزود: این ماهی‌ها پودر می شوند و از این پودر یا در مصارف صنعتی استفاده شده یا اینکه به سیار کشورها صادر می شود.

    برچسب ها