عصر خودرو

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران پیشنهاد داد؛

ارائه مشوق برای تولیدکنندگان برتر حاضر در بورس کالا

عصر بازار- نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است که در سال حمایت از کالای ایرانی، دولت می تواند برای عرضه کنندگان برتر محصولات در بورس کالا که به تامین نیاز صنایع داخلی و رونق تولید کمک می کنند، مشوق هایی در نظر بگیرد.

ارائه مشوق برای تولیدکنندگان برتر حاضر در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، سال جاری در حالی از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده که برای تحقق این هدف مهم که به نوعی حمایت از بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی کشور است، بورس کالای ایران با سابقه 10 ساله و ثبت آمارهای معاملاتی مطلوب و توسعه در تمامی حوزه های اقتصادی، می تواند بهترین بستر را فراهم سازد. در بورس کالا تولیدکنندگانی که محصولات باکیفیت تری دارند، فروش بهتر و با حجم بیشتر خواهند داشت و می توانند با کاهش بهای تمام شده تولید، محصول خود را با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده برسانند و این امر نوعی حمایت همزمان از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده است. ضمن اینکه می توان با ایجاد فضایی برای عرضه و تقاضای شفاف بین تولیدکننده و مصرف کننده و کاهش واسطه گری ها، به رونق هر چه بیشتر بخش واقعی تولید نیز کمک کرد که نتیجه آن رشد و توسعه اقتصاد کشور خواهد بود.

    در همین ارتباط، نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است که در سال حمایت از کالای ایرانی، می توان برای عرضه کنندگان برتر بورس کالا که به تامین نیاز صنایع داخلی کمک می کنند، مشوق هایی در نظر گرفت.

    علا میر محمد صادقی اظهار کرد: اگر برای تولیدکنندگانی که به طور مستمر محصولاتشان را در بورس کالا عرضه می کنند و از نظر کیفیت محصولات نیز در رتبه بالایی قرار دارند، مشوق هایی از سوی دولت در نظر گرفته می شود، می توان به رونق تولید در صنایع پایین دستی کمک کرد.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه عرضه محصولات تولید کنندگان شناخته شده و برتر در بورس کالای ایران باعث افزایش تقاضا و توسعه کالاهای مرغوب می شود، افزود: هر چه زمینه عرضه بیشتر محصولات در بورس کالا را فراهم کنیم، به مردم این اطمینان را می دهیم که کالایی که به دست آنها می رسد از کیفیت بالایی برخوردار بوده چراکه محصولات بدون داشتن استاندارد امکان عرضه روی تابلوی بورس را پیدا نمی کنند.

    میر محمد صادقی گفت: اگر بورس کالا نیز بتواند تسهیلاتی را برای تولیدکنندگان برتر کالاهای داخلی که به تولید کشور کمک می کنند، قائل شود نیز زمینه ورود سایر تولیدکنندگان و کالاها به بورس را فراهم کرده است.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان تاکید کرد: باید از ظرفیت های بورس در راستای حمایت از کالای ایرانی، ایجاد شفافیت و توسعه کیفیت کالاها بهره برد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو