عصر خودرو

سقوط سهام آمازون بعد حمله ترامپ

عصر بازار- شرکت خرده فروشی آمازون یک بار دیگر هدف حملات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است. وی این بار هم از توئیتر برای حمله به آمازون استفاده کرده است.

سقوط سهام آمازون بعد حمله ترامپ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، ترامپ معتقد است که اداره پست ایالات متحده به علت قراردادش با آمازون ضرر زیادی کرده و مبالغ زیادی پول را به همین علت از دست می دهد.

    ترامپ دیروز در توئیت خود ادعا کرده بود که احتمالا اداره پست آمریکا در این مورد که قرارداد با آمازون از نظر مالی تا چه حد به ضرر این شرکت است، سرنخ یا اطلاعاتی ندارد.

    ترامپ در یکی از توئیت های خود در این زمینه آورده است: من در مورد تحمیل هزینه توسط آمازون به اداره پست ایالات متحده حق دارم. آنها اداره پست را به مامور تحویل کالاهای خود مبدل کرده اند. آمازون باید هزینه های این کار را بپردازد و نباید بار این کار بر دوش مالیات دهندگان آمریکایی باشند. این رقم به میلیاردها دلار می رسد.

    آمازون در هفته های گذشته هم از سوی ترامپ برای پرداخت مالیات بیشتر تحت فشار سنگین قرار گرفته بود. ترامپ تابدانجا پیش رفته که قرارداد آمازون با اداره پست آمریکا برای تحویل کالاهای خریداری شده مردم را کلاهبرداری توصیف کرده است.

    این اتهامات بسیار به ضرر آمازون تمام شده و باعث کاهش قابل توجه ارزش سهام آن در روزهای گذشته شده است. شنیده می‌شود برخی مدیران ارشد و حتی سهام داران آمازون به علت آسیب دیدن اعتبار و حسن شهرت آمازون به دنبال شکایت از ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند، هر چند در این زمینه هنوز اخبار دقیقی منتشر نشده است.

    اتهامات ترامپ  علیه آمازون در شرایطی بیان می شود که منابع مطلع و تحلیل گران می گویند قرارداد آمازون با شرکت پست آمریکا در عمل به نفع شرکت پست است و ادعاهای ترامپ در این زمینه صحیح نیست.

    برچسب ها