عصر خودرو

اعلام نتیجه مذاکرات هسته ای و قیمت های جدید پایه همزمان شد؛

دوشنبه سرنوشت ساز بازار پتروشیمی

عصر بازار: فردا روز مهمی برای فعالان بازار پتروشیمی است؛ درحالیکه همه در انتظار نتیجه ماراتن مذاکرات هسته ای هستند، قیمت های جدید مواد پتروشیمی هم اعلام خواهد شد.

دوشنبه سرنوشت ساز بازار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی حیدری،کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه قیمت دلار طی روزهای اخیر تا مرز 3 هزار و 250 تومان رسیده است و برخی از محصولات نیز در بازارهای جهانی روندی نزولی داشته اند، به نظر می رسد در لیست جدید اعلامی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی روند قیمت ها نزولی باشد.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: دلار محاسبه شده در قیمت های پایه دو هفته گذشته 3 هزار و 270 تومان بود، اما با توجه به هیجانات ناشی از مذاکرات وین، دلار در روزهای اخیر کاهش داشته است و اگر اتفاق خاصی نیفتد به نظر می رسد قیمت دلار در محاسبه قیمت های جدید باید کمتر از دو هفته گذشته باشد.

    این کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه برخی از محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی با افت قیمت روبه رو بوده اند؛ تاکید کرد: به نظر می رسد تعدادی از کالاها با افت دوباره قیمت به کف قیمتی خود برسند و از این رو شاید گشایشی در میزان خریدها شود و حجم مبادلات افزایش یابد. البته نتایج مذاکرات را نیز نباید در روند بازار پتروشیمی نادیده گرفت؛ چرا که در حال حاضر بیشتر معامله گران با توجه به بلاتکلیفی مذاکرات با تردید و سردرگمی در خرید مواجه هستند و ترجیح می دهند تا اعلام نتایج صبر کرده و وارد معاملات نشوند.

    حیدری معتقد است؛ با توجه به انتظار بازار برای اعلام نتایج مذاکرات، نگرانی از ریزش و یا افزایش قیمت دلار وجود دارد، از این رو اکثر معامله گران در انتظار اعلام نتایج و تثبیت قیمت دلار هستند تا سپس برای ورود به معاملات تصمیم گیری کنند.

    برچسب ها