عصر خودرو

جو منفی همچنان حاکم بر بازار سنگ‌آهن

عصر بازار- آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی به چین ۴۴ دلار و ۷۵ سنت هر تن خشک سی‌اف‌آر ثبت شده که ۵۵ سنت هر تن افت داشته است.

جو منفی همچنان حاکم بر بازار سنگ‌آهن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایفنا، بازار‌های نقدی و فیوچرز فولاد جوی منفی دارند و بازار سنگ‌آهن نیز به روند نزولی ادامه می‌دهد.

    از طرفی قیمت بیلت در بازار داخلی چین هم افت داشته و به 243 دلار در هر تن رسیده و در بازار فیوچرز چین نیز میلگرد 7 دلار افت داشته و قیمت 260دلار در هر تن برای آن ثبت شده است.

    به عقیده کارشناسان بعید است تا پایان سال 2015 قیمت فولاد بهبود یابد، از این رو باید انتظار داشت قیمت سنگ‌آهن نیز به روند نزولی خود ادامه دهد.

    از سوی دیگر پیش‌بینی شده است ظرفیت تولید فولاد چین امسال 17/ 1میلیارد تن باشد در حالی‌که میزان تولید این کشور در سال 2014 حدود یک میلیارد و 150 میلیون تن بود.

    بر‌اساس پیش‌بینی‌ها برای سال 2016 و 2017 نیز حدود 16 میلیون تن در سال بر ظرفیت تولید فولاد چین افزوده می‌شود، ولی در مقابل طی 5سال آینده 75 تا 85 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد این کشور با تعطیلی برخی خطوط کاسته می‌شود.


    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها