عصر خودرو

پارسایی پاسخ داد:

پرونده دو دکل نفتی گمشده در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس چه سرنوشتی یافت؟

عصر بازار- رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس، سرنوشت پرونده دو دکل نفتی گمشده را تشریح کرد.

پرونده دو دکل نفتی گمشده در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس چه سرنوشتی یافت؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بهرام پارسایی در تشریح سرنوشت پرونده دو دکل نفتی گشمده دوران احمدی نژاد در کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، گفت: تخلف در این دو پرونده محرز بود چراکه یکی از دکل ها که اصلا ورود خارجی نداشته است خرید و فروش شده و پول آن که حدود 76 میلیون دلار بوده از بیت المال و خزانه پرداخت شده بود.

    رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، افزود: دکل دوم دکلی به نام کاترینا بود که به قیمت حدود 27 میلیون دلار خریداری و حدود همین مبلغ برای نگهداری آن در سواحل شارجه پرداخت شده است، اما کارشناسان این دکل را حدود 5 میلیون دلار قیمت گذاری کرده اند که اظهار شده که اگر این دکل از شارجه منتقل نشود احتمال غرق شدن آن وجود دارد.

    مکاتبه کمیسیون اصل 90 با قوه قضاییه برای پیگیری سرنوشت پرونده دو دکل نفتی

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرونده این دو دکل هم اکنون در قوه قضاییه باز است، ادامه داد: هنوز این دو پرونده منتج به صدور رای نشده است، لذا کمیسیون اصل 90 مجلس در این باره با قوه قضاییه مکاتبه می کند تا مشخص شود که سرنوشت پرونده و رای صادره چه شده است.

    وی یادآور شد: این تخلفات و فسادها در زمان احمدی نژاد در حوزه های مختلف گسترده است لذا تا زمانی که درد گفته نشود درمانی صورت نمی گیرد.

    بالغ بر هزار میلیارد تومان در پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی تخلف رخ داده است

    پارسایی با بیان اینکه در حال حاضر کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس در بخش های مختلف که ورود می کند تخلفات و سوء مدیریت مشاهده می شود، افزود: می توان سوء مدیریت ها را در بحث سقوط هواپیما مشاهده کرد که این موضوع البته شامل فرودگاه ها و ایرلاین ها می شود و علیرغم اینکه دستورالعمل خاصی درباره حقوق مسافر وجود دارد حقوق مسافران رعایت نمی شود.

    رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بحث واگذاری ها تخلفاتی صورت گرفته که نمونه آن را می توان در بحث آلومینیوم المهدی دید که بالغ بر هزار میلیارد تومان تخلف رخ داده است، تصریح کرد: مجلس می تواند در راستای شفاف سازی و مبارزه با فساد در بخش قانون گذاری و نظارت فعالیت کند، البته متاسفانه بخش هایی سعی می کنند که تیغ تیز نظارتی مجلس را کند کرده و قدرت آن را تضعیف کنند.

    برچسب ها