عصر خودرو

اجلاس بوائو با حضور ایران در چین برگزار می شود

عصر بازار- وزیر خارجه و عضو ارشد شورای دولتی چین با اشاره به برگزاری اجلاس بوائو با حضور بیش از ۱۰۰ کشور از جمله ایران اعلام کرد 'شی جین پینگ' رییس جمهور چین در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

اجلاس بوائو با حضور ایران در چین برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، "وانگ یی" روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با رسانه های داخلی و خارجی افزود: این اجلاس یکی از مهمترین مجامع و همایش های همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای دنیا به حساب می آید.
    بر اساس برنامه اعلام شده اجلاس مذکور روزهای هشتم تا یازدهم آوریل در شهرستان بوآئو در استان 'های نن' در جنوبی ترین نقطه چین برگزار می شود.
    وانگ یی وزیر خارجه چین خاطر نشان کرد در جریان مراسم گشایش این اجلاس که صدها نفر از مقام های سراسر دنیا و آسیا حضور دارند، 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین سخنرانی خواهد کرد.
    این اجلاس امسال با موضوع آسیای باز و مبتکر برای موفقیت های بزرگ جهانی برگزار می شود.
    مجمع آسیایی 'بوائو' به عنوان مهمترین مجمع اقتصادی آسیا، در سال 2001 در شهری به همین نام در جنوب چین تاسیس شد.
    هدف اولیه تشکیل این مجمع که جمهوری اسلامی ایران نیز از موسسان آن به شمار می رود، توسعه مبادلات اقتصادی، همکاری های علمی، فنی و اقتصادی بین کشورهای حوزه آسیا - پاسیفیک و نهایتا تنظیم مناسبات عادلانه این منطقه از آسیا با دنیا است.
    طبق اساسنامه، مجمع آسیایی بوائو، محلی برای گفتگوی چهره‌های سیاسی، رهبران تجاری، دانشگاهیان و شخصیت‌های معروف محافل آسیایی قلمداد شده است.
    این مجمع از نظر پوشش جغرافیایی، کشورهای آسیایی را در بر می‌گیرد اما در عین حال کشورهای خارج از آسیا نیز می توانند به عضویت آن در آیند، از نظر حقوقی نیز این مجمع، سازمانی غیرانتفاعی و غیردولتی بوده و در چین به ثبت رسیده است.

    برچسب ها