عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت برنت امروز با ۳۷ سنت، معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۷۱ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم ، کاهش فعالیت های حفاری در آمریکا و احتمال اینکه آمریکا تحریم ها علیه ایران را مجددا تشدید کند موجب شد تا قیمت نفت امروز افزایش یابد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 27 سنت معادل 0.4 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 65 دلار و 21 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز با 37 سنت، معادل 0.55 درصد افزایش به 69 دلار و 71 سنت رسید.

    استفن اینز، تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در سنگاپور گفت، بازار نفت همچنان نگران این مسئله است «که آیا دولت آمریکا توافق هسته ای شکننده با ایران را از بین خواهد برد یا آن را حفظ خواهد کرد.»

    اینز افزود، دیگر عامل افزایش قیمت نفت، انتشار گزارش هفتگی درباره کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا بوده است.

    بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های حفاری آمریکایی در هفته منتهی به 29 مارس، 7 سکوی حفاری را کاهش دادند و تعداد کل سکوهای فعال را به 797 سکو رساندند. این اولین کاهش هفتگی در طی 3 هفته گذشته است.

    قیمت نفت به طور کلی تحت تاثیر محدودیت های اعمال شده از سوی اوپک و روسیه بر میزان تولید که از سال 201 آغاز شده و تا پایان امسال ادامه دارد، تقویت شده است.

    به گفته تجار و تحلیلگران، افزایش تنش های تجاری بین آمریکا و چین احتمالا بر احساس حاکم بر بازار سایه خواهد افکند و در طی روزهای آینده معاملات شکننده ای را رقم خواهد زد.

    به گفته وزارت دارایی چین، این کشور تعرفه های اضافی 25 درصدی بر 128 قلم کالای وارداتی از آمریکا اعمال کرده است. این اقدام در واکنش به وضع تعرفه های دولت آمریکا بر واردات آلومنیوم و فولاد صورت گرفته است.

    برچسب ها