عصر خودرو

تاکید رییس جمهور آذربایجان بر سرمایه‌گذاری مشترک با ایران

عصر بازار- الهام علی اف گفت: طرحهای سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه نتایج بسیار خوبی برای دو طرف به همراه خواهد آورد.

تاکید رییس جمهور آذربایجان بر سرمایه‌گذاری مشترک با ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا به نقل از ترند، علی اف گفت: از این که اخیرا تجار ایرانی علاقه بیشتری به جمهوری آذربایجان و اقتصاد ما از خود نشان داده اند خرسندیم. برادران ایرانی ما می‌توانند با موفقیت به عنوان سرمایه گذار و پیمانکار در جمهوری آذربایجان به کار بپردازند. مساله مهم اتحاد مردم دو کشور و حفظ روابط در سطوح عالی است و ما در مدت کوتاهی موفق شدیم روابط ایران و جمهوری آذربایجان را به عاملی مهم برای امنیت و ثبات منطقه تبدیل کنیم.

    رییس جمهور آذربایجان در ادامه افزود: مسیرهای بیشتر برای سرمایه گذاری های مشترک مشخص شد و می توانم با اطمینان اعلام کنم کریدور شمال-جنوب با تلاش مشترک ایران و جمهوری آذربایجان به نتیجه رسید.

    علی اف در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اتصال راه آهن دو کشور افزود: اتصال راه آهن دو کشور نقشی بسیار مهم در کریدور شمال-جنوب ایفا خواهد کرد و هر دو کشور منفعت اقتصادی فراوانی از این طرح خواهند برد.

    وی همچنین گفت که مسایل اقتصادی و تجاری نه تنها به صورت دوجانبه که به صورت سه جانبه و چهار جانبه نیز پیگیری می شود.

    به گفته او تجار ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه فرصت همکاری های بیشتری یافته اند. همکاری بین ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه سال هاست انجام می شود و اخیرا گامهایی برای همکاری های اقتصادی و تجاری چهار جانبه ین جمهوری آذربایجان، ایران، ترکیه و گرجستان برداشته شده است.

    وی افزود: در نتیجه همکاری های دو کشور هزاران و شاید ده ها هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

    علی‌اف همچنین با اشاره به اینکه سالانه صدها هزار نفر از اتباع دو کشور به کشورهای یکدیگر سفر می کنند، خواهان سرمایه گذاری مشترک در حوزه گردشگری و زیرساختی شد و از سرمایه گذاران ایرانی و آذری دعوت کرد روی طرح های سرمایه گذاری مطالعه کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها