عصر خودرو

واردات نفت هند از ایران افزایش یافت

عصر بازار- واردات نفت خام شرکت اسار (ESSAR) هند از ایران در ماه فوریه سال جاری در مقایسه با ماه ژانویه ۹ درصد افزایش یافت.

واردات نفت هند از ایران افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت اسار (ESSAR) هند در ماه فوریه (یازدهم بهمن تا دهم اسفند)، 223 هزار بشکه نفت خام در روز از ایران وارد کرده است که این مقدار در ماه ژانویه (یازدهم دی تا دهم بهمن) 204 هزار و 500 بشکه نفت خام در روز بوده است.
    این درحالی است که واردات کل نفت خام هند از ایران در ماه فوریه با 1.3 درصد افزایش به 655 هزار و 500 بشکه نفت خام در روز رسید.
    در عین حال، در یازده ماه اول سال مالی جاری میلادی (آوریل 2017 تا فوریه 2018) واردات نفت هند از ایران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشته و به 461 هزار بشکه نفت خام در روز رسیده است.
    واردات نفت هند به طور کل در ماه فوریه در مقایسه با سال گذشته آن 14.6 درصد افزایش داشته و به 4.8 میلیون تن بشکه نفت خام در روز رسید.
    شرکت بزرگ نفتی روسیه 'روس نفت' به همراه شرکای خود از جمله ' ترافیگورا' و 'صندوق روسیه یو سی پی' سال گذشته 98.3 درصد از سهام شرکت نفت اسار هند به ارزش 12.9 میلیارد دلار را خریداری کردند.
    هند پس از چین بزرگترین مشتری نفتی ایران است و سال میلادی گذشته حدود 510 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد.
    مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد. هند یکی از معدود کشورهایی بود که در دوران تحریم‌ها به خرید نفت از ایران ادامه داد.
    هم اکنون صادر کنندگان بزرگ نفت خام به هند شامل کشور های عراق، عربستان سعودی و ایران می شوند.
    این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.
    آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که تا سال 2040 هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.

    برچسب ها