عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:

تشکیل اوپک پلاس با عضویت ۲۸ کشور تولیدکننده نفت

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از زمزمه ها برای تشکیل تشکلی فراتر از اوپک به نام اوپک پلاس در ماه های اخیر خبر داد.

تشکیل اوپک پلاس با عضویت ۲۸ کشور تولیدکننده نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، اسدالله قره خانی از زمزمه ها برای تشکیل تشکلی فراتر از اوپک به نام اوپک پلاس در ماه های اخیر خبر داد و گفت: این تشکل از کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپک تشکیل شده که حدود 28 کشور عضو هستند.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر اتحاد اوپک اتحاد مستحکمی باشد، همانند یک الی دو سال اخیر که تصمیم به کاهش تولید گرفتند و یک میلیون و 800هزار بشکه تولید رخ داد که یک میلیون و 200 هزار بشکه آن مربوط به کشورهای اوپک و مابقی مربوط غیر اوپک بوده است، قیمت نفت نوسان ملموسی را احساس نمی کند.

    قیمت نفت در سال 97 بین 65 تا 70 دلار نوسان پیدا می کند

    نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر در آینده نزدیک اتحاد اوپک پلاس شکل بگیرد و افراد نیز همانند حال حاضر با یکدیگر متحد باشند قیمت نفت از دامنه 70 دلار کمتر و خارج نمی شود و بین 65 تا 70 دلار نوسان پیدا می کند.

    وی یادآور شد: در گذشته عواملی همچون افزایش تولید نفت عربستان، نبود هماهنگی میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت یعنی اوپک، افزایش تولید نفت شیل آمریکا، بی‌ثباتی‌ها در منطقه‌ و کاهش تقاضای نفت، سبب کاهش قیمت این کالای راهبردی شده بود.

    اگر قیمت نفت افزایش یابد تجهیزات نفت افزایش چشمگیری پیدا می کند

    قره خانی با اشاره به وضعیت بازار کنونی نفت، افزود: بازار نفت اکنون رونق خوبی دارد و ما شاهد داد و ستد قیمت نفت در سطوح بالای 60 دلار برای هر بشکه هستیم.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه شاید به دلیل اقتصادی شدن نفت کانادا و شیل بیشتر از رقم قیمتی 70 دلار به مصلحت نیست، یادآور شد: اگر قیمت نفت افزایش یابد تجهیزات نفت افزایش چشمگیری پیدا می کند و هزینه های استخراج نیز افزایش می یابد لذا در دامنه 65 تا 70 دلار دامنه قابل قبولی است که عمدتا تمام کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک به این رقم رضایت داده اند.

    برچسب ها