عصر خودرو

با محدودیت‌های جدید شرکت‌های تکنولوژی آمریکا؛

سهام آسیایی افت کرد

عصر بازار- روز چهارشنبه پس از این که وال‌استریت با نگرانی از کنترل شدیدتر بر صنعت تکنولوژی، به سختی آسیب دید، سهام آسیایی افت کردند.

سهام آسیایی افت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، روز چهارشنبه پس از این که وال‌استریت با نگرانی از کنترل شدیدتر بر صنعت تکنولوژی، به سختی آسیب دید، سهام آسیایی افت کردند و روند بهبود حال‌وهوای بازارها که با امید به کاهش ریسک جنگ تجاری بین آمریکا و چین، شکل گرفته بود، دوباره به هم ریخت.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارجِ ژاپنِ اِم‌اِ‌س‌سی‌آی 0.9 درصد از ارزش خود را از دست داد درحالی‌که شاخص سهام کره‌جنوبی که سهام تکنولوژی سنگینی در خود دارد، 1.4 درصد سقوط کرد.

    نیکی ژاپن وضعیتی بدتر از همه را تجربه کرد و 2.1 درصد سقوط کرد.

    وال‌استریت برای چهارمین بار در 5 جلسه گذشته افت کرد. شاخص اس‌اندپی 1.73 درصد و کامپوزیت نزدک 2.93 درصد سقوط کردند.

    درحالی‌که سرمایه‌گذاران انتظار دارند به دنبال اخبار استفاده از داده‌های فیس‌بوک برای مقاصد سیاسی، کنترل بیشتری بر شرکت‌های تکنولوژی اعمال شود، بخش تکنولوژی اطلاعات با سقوط 3.5 درصدی خود بدترین عملکرد را در بین بخش‌های دیگر داشت.

    روز سه‌شنبه سهام فیس‌بوک 4.9 درصد سقوط کرد و به این ترتیب از 16 مارچ تا کنون که این شرکت برای اولین بار وجود چنین مشکلی را تایید کرد، سقوط سهام آن به 18 درصد رسید. توییتر 12 درصد و آلفابت، شرکت مادر گوگل، 4.5 درصد سقوط کردند. سهام انویدیا هم 7.8 درصد سقوط کرد.

    در بازار ارز دلار در نرخ 105.51 ین نبادل شد که فاصله زیادی با پایین‌ترین میزان 16 و نیم ماهه 104.56 ین که در روز دوشنبه ثبت کرده بود، ندارد.

    برچسب ها