عصر خودرو

حمایت «وب بانک» از طرح های معدنی ایران و روسیه

عصر بازار- وب بانک روسیه آمادگی خود را برای پشتیبانی از طرح های معدنی که توسط شرکت های روس در ایران انجام می شود را اعلام کرد.

حمایت «وب بانک» از طرح های معدنی ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا،‌ مدیر عامل بانک دولتی وب (VEB) به همراه مدیر عامل شرکت اس.تی.جی روسیه که در حاشیه سفر رییس جمهوری این کشور به ایران سفر کرده اند در جلسه ای با رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر حمایت مالی از طرح های سرمایه گذاری ایمیدرو و شرکت های روسی گفت: وب بانک همواره حمایت حداکثری از طرح های خارج از روسیه را عهده دار بوده و اکنون مصمم به پشتیبانی از طرح های معدنی ایران است که از سوی شرکت های روسی انجام می شود.

    ولادیمیر الکساندرویچ دیمیتریف، درخواست رییس جمهور پوتین برای توسعه روابط اقتصادی بین ایران و روسیه به ویژه در بخش بانکی را عاملی تاثیر گذار در اجرای طرح ها دانست.

    بانک دولتی وب که عنوان آن از «فعالیت اقتصادی خارج از کشور» برگرفته شده در سال 1987 در دوره اتحاد جماهیر شوروی تاسیس شد و یکی از بزرگ ترین بانک های روسیه محسوب می شود. در حال حاضر نیز دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه، رییس هیات مدیره وب بانک است که به گفته مدیر عامل این بانک،‌ برگ برنده ای برای پشتیبانی از پروژه ها به شمار می آید.

    وی که دستیار نخست وزیر روسیه نیز است، در عین حال تاکید کرد که شرکت اس.تی.جی (ساخت،‌حمل و نقل و گاز) آماده اجرای طرح تولید آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت است و بخش مالی را نیز خود برعهده دارد اما بانک وب نیز در قالب همکاری های بانک مرکزی ایران و روسیه،‌ آماده ایفای نقش رابط و پشتیبان از طرح را دارد.

    مدیر عامل بانک وب در عین حال بر این امر تاکید کرد که شرکت های متعددی در روسیه علاقمند به توسعه همکاری با ایران هستند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو نیز تعیین تکلیف «تامین مالی» طرح ها را «پیش نیاز» ادامه همکاری دو طرف در بخش معدن خواند و گفت: ‌با اجرایی شدن این برنامه،‌ مسیر جدیدی در توسعه همکاری های ایران و روسیه در بخش معدنی باز می شود. مهدی کرباسیان افزود: در یکسال اخیر جلسات مختلفی برای طرح های مشترک از جمله نفلین سینیت،‌ کک نفتی و... برگزار شده است.

    وی خطاب به هیات روسی گفت: دو طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت و کک نفتی اولویت های ایمیدرو برای تامین مالی محسوب می شوند.  رییس هیات عامل ایمیدرو در عین حال گفت: با اجرای دو طرح فوق،‌ می توان در بخش های دیگر معدنی همچون اکتشاف سنگ آهن، زغالسنگ و ... سرمایه گذاری مشترک انجام داد.

    کرباسیان اظهار داشت: با تحقق این شرایط می توان اعلام کرد شروع دوباره همکاری های دو کشور، لحظه ای تاریخی است.

    در این نشست مدیر عامل شرکت اس.تی.جی روسیه گفت: دو طرف با امضای تفاهمنامه اولیه می توانند، ضمانتی برای اجرای طرح نفلین ایجاد کنند. میخاییل خارایاپوف تاکید کرد که با توجه به حضور نماینده شرکت اس.تی.جی در ایران می توان پروژه تولید آلومینا از نفلین سینیت را تا انتهای سال جاری میلادی اجرایی کرد.

    در پایان این نشست دو طرف یادداشت تفاهمی برای اجرای توسعه همکاری ها امضا کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها