عصر خودرو

در واکنش به جنگ تجاری ترامپ؛

بازار سهام آمریکا سقوط کرد

عصر بازار- شاخص های بازار سهام آمریکا در واکنش به آغاز جنگ تجاری ترامپ با چین و امضای سندی برای اعمال محدودیت سرمایه گذاری و تعرفه های جدید واردات علیه این کشور، سقوط شدیدی را تجربه کرد.

بازار سهام آمریکا سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بازارهای بورس آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت واشنگتن) در حالی بسته شد که شاخص صنعتی داو جونز بیشترین افت خود را در یک ماه و نیم اخیر تجربه کرد.
    این شاخص مهم که از 30 شرکت بزرگ صنعتی در بازارهای بورس نیویورک تشکیل شده، با 724.42 واحد کاهش به 23.957.89 رسید.
    از آغاز سال 2018 میلادی تاکنون این دومین بار است که شاخص داو جونز تا این حد کاهش نشان می دهد. در 8 فوریه نیز بازار بورس آمریکا در واکنش به سیاست های مالی دولت ترامپ و ابهام در نرخ بهره، سقوط کم سابقه ای را شاهد بود.
    اما سقوط امروز شاخص های سهام آمریکا در واکنش به امضای سندی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است که در پی اعمال تعرفه های جدید هدفمند و محدودیت های سرمایه گذاری علیه چین است.
    ترامپ با امضای این سند می خواهد تعرفه های برخی کالاهای وارداتی از چین به مبلغ 60 میلیارد دلار را افزایش داده و امکان حضور شرکت های آمریکایی در این کشور را محدود کند.
    در واکنش به این تصمیم ترامپ، همچنین شاخص اس اند پی 500 نیز با 2.52 درصد کاهش بدترین روز خود را در یک ماه و نیم گذشته تجربه کرد.
    شرکت هواپیماسازی بوئینگ یکی از شرکت هایی است که بیشترین ضرر را از سقوط امروز دید.
    شاخص های دیگر سهام آمریکا نظیر نزدک کامپوزیت نیز شاهد افت کم سابقه ای بودند.
    سقوط چند باره بازارهای بورس نیویوریک در حالی است که ترامپ همواره از صعودهای مقطعی شاخص های سهام به عنوان سندی برای موفقیت خود یاد کرده است.

    برچسب ها