عصر خودرو

وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال ۹۶ بررسی شد؛

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با توسعه تجدیدپذیرها

عصر بازار- از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا انتهای سال ۱۳۹۶ حدود یک میلیارد و ۹۳۱ میلیون کیلووات ساعت برق از محل انرژی‌های نو تولید شده که این میزان باعث صرفه‌جویی ۴۲۵ میلیون لیتری مصرف آب در کشور شده است.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با توسعه تجدیدپذیرها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، از تیرماه سال 1388 تا پایان سال 1396، یک میلیارد و 931 میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که از این میان سهم اسفندماه امسال برابر با 61 میلیون کیلووات ساعت بوده است.

    بر اساس این گزارش این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته چیزی حدود یک میلیون و 333 هزار تن از انتشار گازهای گلخانه‌ای بکاهد که سهم بهمن‌ماه سال جاری حدود 42 هزار تن بوده است.

    همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده 549 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود.

    گفتنی است، این میزان تولید انرژی‌های نو باعث کاهش 425 میلیون لیتری آب در سال‌های اخیر شده است که سهم اسفندماه به تنهایی حدود 13 میلیون لیتر بوده است.

    بیشترین ظرفیت منصوبه انرژی‌های نو ایران مربوط به نیروگاه‌های بادی است

    بر اساس این گزارش هم اکنون 598 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت منصوبه انرژی‌های نو کشور نیز به 527 مگاوات رسیده است. همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال 48 هزار و 375 به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده است.

    بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 45 درصد (237 مگاوات) نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع بادی، 33 درصد (173 مگاوات) از نوع خورشیدی، 17 درصد از نوع (92.35) برقآبی کوچک، سه درصد (13.6) از نوع بازیافت حرارت و دو درصد (10.6) نیز از نوع زیست توده است.

    برچسب ها