عصر خودرو

متخصصان ایرانی ها ۱۴۰ نیروگاه را به سوخت پاک مجهز کردند

عصر بازار- معاون برنامه ریزی و سیستم شرکت مپنا بویلر وابسته به وزارت نیرو اعلام کرد که با کوشش متخصصان ایرانی این مجموعه، ۱۴۰ نیروگاه داخلی و خارجی به سوخت پاک مجهز شد.

متخصصان ایرانی ها ۱۴۰ نیروگاه را به سوخت پاک مجهز کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حسین آذری روز دوشنبه اظهار کرد: تغییر سوخت نیروگاه ها از فسیلی به حرارتی و استفاده از آب مهمترین گام عملی برای کاهش آلودگی ناشی از فعالیت نیروگاه های با سوخت فسیلی است.
    وی گفت: متخصصان این شرکت اکنون افزون بر تجهیز نیروگاه های کشور به سوخت پاک در کشورهای سوریه، عراق و افغانستان طرح های نیروگاهی اجرا می کنند.
    آذری با بیان اینکه فعالیت های شرکت مپنا بویلر همزمان با اوج تحرم ها برای خودکفایی در عرصه نیروگاهی بیشتر شد، گفت: تلاش شبانه روزی متخصصان ایرانی در این شرکت سبب شد تا قطعه های مورد نیاز نیروگاه های کشور تامین و به سوخت پاک مجهز شود.
    معاون برنامه ریزی و سیستم شرکت مپنا بویلر ادامه داد: بیش از 13 هزارمگاوات برق تاکنون توسط متخصصان این شرکت در کشور وارد مدار شده که 90 درصد آن بدون استفاده از سوخت های فسیلی بوده است.
    معاون فروش و توسعه بازار شرکت مپنا بویلر همچنین از تولید 36 هزار تن قطعه های نیروگاهی امسال در این شرکت خبر داد و گفت: این محصولات توسط یک هزار و 300 کارشناس و کارگر ماهر تولید شده است.
    محمدرضا قاسمی میزان اشتغال زایی مپنا بویلر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیش از 6 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با کوشش متخصصان و کارگران ایرانی این شرکت، بویلرهای بزرگ نیروگاهی که پیش از این در انحصار چند کشور خارجی بود، ساخته شده است.
    وی ادامه داد: استفاده از توان داخلی در تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت از دیگر ظرفیت های نهفته و موجود این واحد بزرگ صنعتی کشور است.
    شرکت مپنا بویلر وابسته به وزارت نیرو در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز فعال است.
    اکنون بخشی از مجموعه تولیدی گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو در شهرستان های فردیس و ساوجبلاغ استان البرز فعالیت دارد.
    ساخت توربین های گازی، حرارتی و برق آبی، لکوموتیو و واگن از جمله فعالیت های این شرکت بزرگ کشور است.

    برچسب ها