عصر خودرو

افزایش تولید نفت ایران برای رقبای اوپکی مشکل ساز نیست

عصر بازار- مشکل ساز نبودن افزایش تولید نفت ایران برای رقبای اوپکی، ادامه کاهش صدور نفت ونزوئلا به آمریکا، رقابت معامله گران سوئیسی برای افزایش سهم بیشتری از بازار نفت روسیه و احتمال رشد اقتصادی آنگولا با رشد قیمت های نفت مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

افزایش تولید نفت ایران برای رقبای اوپکی مشکل ساز نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، کارشناسان بر این باورند که میان ایران و برخی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر سر زمان پایان دادن به توافق کاهش عرضه نفت که در سال 2016 امضا شد،‌ اختلاف نظر وجود دارد.
    آژانس بین المللی انرژی نیز پیش‌بینی کرد که ایران در سال 2018 می‌تواند تولید نفت خود را در رقم 3 میلیون و 850 هزار بشکه در روز نگه دارد و در سال 2019 به روزانه 3 میلیون و 900 هزار بشکه برساند.

    **صدور نفت ونزوئلا به آمریکا در پایین ترین سطح در 15 سال اخیر است
    به گزارش رویترز، تحریم‌های مالی آمریکا علیه ونزوئلا و شرکت ملی نفت این کشور (پی. دی. وی. اس. ای) موجب اختلال در فروش محموله‌های نفت به پالایشگران آمریکایی شد و شمار مشتریان پی. دی. وی. اس. ای را در آمریکا پایین آورد.
    در فوریه امسال نیز، پی. دی. وی. اس. ای 21 محموله نفتی به آمریکا ارسال کرد که معادل 378 هزار و 643 بشکه در روز بود. این رقم،21 درصد کمتر از صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا در ماه ژانویه همین سال و 43 درصد کمتر از فوریه 2017 بود.
    تولید نفت ونزوئلا در فوریه سال جاری با 10 درصد افت نسبت به ماه پیش از آن، به یک میلیون و 586 هزار بشکه در روز رسید که پایین‌ترین رقم از دهه 1950 میلادی تاکنون است.
    ونزوئلا عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

    **معامله گران سوئیسی در رقابت برای کسب سهم بیشتری از بازار نفت روسیه
    رویترز به نقل از منابع تجاری اعلام کرد: شرکت سوئیسی معامله گر نفت ترافیگورا در پی گسترش همکاری با روسنفت قصد دارد، بار دیگر جایگاه خود را به عنوان بزرگترین خریدار نفت اورال روسیه به دست آورد.
    این در حالی است که روسنفت همکاری های تجاری خود را با دو معامله گر دیگر جهان نفت از جمله ویتول و گلنکور سوئیس کاهش داده است.
    منابع اعلام کردند که ترافیگورا که از آغاز سال 2018 میلادی، بخش زیادی از سهم خود را از بازار روسیه از دست داده، از آوریل امسال همزمان با انقضای قرارداد پنج ساله روسنفت با دو معامله گر دیگر صنعت نفت، بازار اورال روسیه را دوباره در سلطه خود در می آورد.

    **واردات سوخت کوره کره جنوبی افزایش می یابد
    به گزارش رویترز، اقدام کره جنوبی برای تعطیلی نیروگاه های برقی ذغال سنگ سوز با هدف کاهش آلودگی هوا و توقف فعالیت رآکتورهای هسته ای در پی برنامه تعمیر و نگهداری منجر به افزایش واردات سوخت کوره این کشور می شود.
    واردات نفت کوره این کشور تاکنون در ماه مارس از 92 هزار تن (در ماه فوریه) به 200 هزار تن افزایش یافته است.
    وزارت تجارت کره جنوبی از تعطیلی پنج نیروگاه ذغال سنگ سوز با ظرفیت 2.32 گیگاوات از ماه مارس تا ژوئن برای کاهش آلودگی هوا خبر داد.
    به گفته بیکال پوخارل، تحلیلگران موسسه وود مکنزی، با توجه به این که انتشار کربن از سوخت کوره تنها حدود 10 درصد کمتر از ذغال سنگ و هزینه بهره برداری آن سه برابر ذغال سنگ است، این تصمیم را نامناسب خواند.

    **افزایش قیمت های نفت سبب رشد اقتصاد آنگولا می شود
    به گزارش رویترز، صندوق بین المللی پول رشد اخیر قیمت های جهانی نفت را عامل رشد اقتصادی آنگولا در آینده پیش بینی می کند.
    به گفته این بانک، انتظار می رود که با افزایش قیمت های جهانی نفت، رشد اقتصادی آنگولا در سال جاری میلادی 2.25 درصد باشد، در حالیکه این میزان در سال 2017 میلادی یک درصد بوده است.
    «ریکاردو ولوسو» رئیس منطقه ای این بانک در آفریقا گفت که رشد اقتصادی آنگولا در میان مدت به پنج درصد خواهد رسید. آنگولا دومین تولیدکننده بزرگ سازمان اوپک است.

    برچسب ها