عصر خودرو

کارشناس تجارت :

تنها۸۰ روز کاری در سال با بازار‌های هدف دنیا در ارتباط هستیم

عصر بازار- کارشناس تجارت گفت:تعداد روزهایی که می توانیم با بازارهای هدف در دنیا در ارتباط باشیم بیش از ۸۰ روز کاری در سال نیست.

تنها۸۰ روز کاری در سال با بازار‌های هدف دنیا در ارتباط هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علیرضا شیرمحمدی ، اظهار کرد: زمان ،یکی از متغیرهای اصلی در کسب و کار محسوب می شود و این متغیر می تواند تاثیر بسزایی در نتایج نهایی که همان تولید ثروت است بگذارد.

    وی افزود:با نگاهی به تعداد روزهای تعطیل پایان هفته و تعطیلات رسمی و نیز تعطیلات پایان هفته در بازارهای صادراتی متوجه خواهیم شد که تعداد روزهایی که می توانیم با بازارهای هدف در دنیا در ارتباط باشیم بیش از 80 روز کاری در سال  نیست.

    شیرمحمدی تصریح کرد: در حوزه صادرات و همچنین جذب سرمایه خارجی فقط 80 روز کاری با بازارهای هدف در ارتباط هستیم و این موضوع یکی از بزرگترین ضعف های ارتباطی ما با بازارهای هدف جهانی است.

    کارشناس تجارت ابراز کرد:پنج شنبه و جمعه تعطیلات پایان هفته در ایران و شنبه و یکشنبه تعطیلات پایان هفته در بسیاری از کشورهای جهان است و این موضوع به معنای  از دست دادن 4 روز کاری در هفته است، بنابراین تنها سه روز کاری باقی می ماند، در این سه روز کاری که معمولا با بسیاری از کشورهای دنیا دارای اختلاف ساعت رسمی هستیم، حدود 2 ساعت با غرب و 2 الی 3 ساعت در شرق لذا ساعات مفید کاری در این سه روز کاری فقط حدود 5 ساعت کاری می شود.

    وی تاکید کرد:در صورتیکه تعطیلات رسمی در کشور را به آن اضافه کنیم، بر اساس محاسبات انجام شده تنها 80 روز کاری در سال برای ارتباط با دنیا باقی خواهد ماند.

    شیرمحمدی اضافه کرد:از سوی دیگر واحد زمانی کسب و کار که در دنیا معمولا بر اساس دقیقه و نهایتا ساعت محاسبه می شود، در ایران گاها به روز یا هفته در بخش خصوصی و در بخش دولتی به ماه و یا سال منجر می شود.

    وی در خاتمه تصریح کرد: راه پیشرفت کشور در حوزه صادرات و جذب سرمایه خارجی توجه به همین جزئیاتی است که امروز از نظرها دور مانده است.

    برچسب ها