عصر خودرو

امروز در بورس کالا آغاز می شود؛

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن پتروشیمی ایلام

عصر بازار- عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن شرکت پتروشیمی ایلام از امروز (یکشنبه) آغاز می شود.

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن پتروشیمی ایلام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن شرکت پتروشیمی ایلام به تعداد 17 میلیون و 992 هزار قرارداد و با قیمت 55 هزار و 580 ریال در هر قرارداد یک کیلوگرمی، از طریق شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین از ساعت 11 لغایت 12:30 روز جاری انجام خواهد شد و معاملات ثانویه آن از تاریخ 1396.12.28 تا 1397.12.27 ادامه خواهد داشت.
    عرضه اوراق به روش گشایش انجام خواهد شد و دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه مثبت و منفی سه درصد خواهد بود.
    همچنین، در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره نویسی نگردد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است. همچنین در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.
    براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه 18 درصد سالیانه به صورت روز شمار؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « 118.5 درصد قیمت پایه در عرضه اولیه»  اقدام نمایند ، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله  حداقل 18.5 درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت پتروشیمی ایلام نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «119 درصد قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام نماید، بازدهی سالانه  اوراق سلف در سررسید حداکثر 19 درصد خواهد بود.
    حداقل اوراق جهت تسویه فیزیکی 777،117 قرارداد معادل 117 تن پلی اتیلن سنگین F0777 است.

    برچسب ها