عصر خودرو

هواپیمایی امارات، اوراق صکوک منتشر می کند

عصر بازار- هواپیمایی امارات ایرلاین به عنوان بزرگترین شرکت خطوط هوایی در دنیا که به دولت امارات وابسته است تصمیم دارد اوراق صکوک با سررسید ۱۰ ساله با سود ۴.۵ درصد را در آینده نزدیک در این بازار منتشر کند.

هواپیمایی امارات، اوراق صکوک منتشر می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، هواپیمایی امارات تصمیم دارد با انتشار اوراق صکوک، در حدود 600 میلیون دلار تأمین مالی انجام دهد.

     هواپیمایی امارات به عنوان یکی از خطوط معتبر و ممتاز در دنیا تصمیم دارد برای تأمین مالی از طریق بازار دوبی اقدام کند.

    این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت خطوط هوایی در دنیا که به دولت امارات وابسته است تصمیم دارد اوراق صکوک با سررسید 10 ساله با سود 4.5 درصد را در آینده نزدیک در این بازار منتشر کند.

    این تأمین مالی برای شرکت خطوط هوایی امارات برای پیشبرد اهداف داخلی هزینه خواهد شد و به نظر می رسد استقبال چشمگیری در بازار را شاهد باشد.

    کشور امارات یکی از کشورهایی که چندی است برای تأمین مالی برخی پروژه های خود به انتشار اوراق مالی اسلامی روی آورده است. قبل از امارات و شارجه، کشور عمان نیز توانست با استفاده از این اوراق، برخی از نیازهای تأمین مالی وسیع خود را برآورده کند.

    انتشار اوراق صکوک در 6 کشور حوزه خلیج فارس با استقبال قابل ملاحظه ای رو به رو بوده است . دو کشور عربی، سعودی و امارات توانسته اند از طریق انتشار این اوراق در حدود 20.3 میلیارد دلار در سال جاری تأمین مالی انجام دهند .

    در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این دو کشور توانسته بودند در حدود 22.3 میلیارد دلار از طریق انتشار اوراق اسلامی، تأمین مالی کنند.

    اما شرکت هواپیمایی امارات بزرگترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه است که دارای سه هزار هواپیمای فعال است. بیش از سه هزار و 400 پرواز در هفته به 133 شهر واقع در 74 کشور جهان موجب شده است این شرکت به عنوان یکی از فعال ترین خطوط هوایی جهان نامیده می شود .

    در سال 2016 سایت معتبر worldairlineawards که رده‌بندی ‌های شرکت‌ های هوایی در جهان را صورت می‌ دهد، شرکت هوایی امارات را با چهار پله صعود به عنوان بهترین خط هوایی سال انتخاب کرده است.

    برچسب ها