عصر خودرو

ارزآوری ۵۰۰ هزار دلاری صادرات ۳۱ تن ماهی زینتی

عصر بازار- یک مقام مسئول گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۶، ۳۱ تن انواع ماهیان زینتی با ارزش بالغ بر ۵۰۰ هزار دلار به بازارهای هدف از جمله عراق، ترکیه و روسیه صادر شد.

ارزآوری ۵۰۰ هزار دلاری صادرات ۳۱ تن ماهی زینتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و صادرات آبزیان سازمان شیلات با اشاره به آخرین وضعیت صادرات ماهیان زینتی، اظهار کرد: در 10 ماهه سال جاری، 31 تن انواع ماهیان زینتی با ارزش بالغ بر 500 هزار دلار به بازارهای هدف از جمله عراق، ترکیه و روسیه صادر شد.

    وی افزود: سه شرکت بزرگ در حوزه آب‌های شیرین و شور امکانات ویژه‌ای نظیر شهرک‌های صنعتی در داخل کشور ایجاد کردند تا پس از تولید لوازم و ملزومات نگه داری  و تولید و تکثیر ماهیان زینتی بتوانند اقدام به صادرات ادوات، تجهیزات و ماهیان زینتی به بازارهای هدف کنند.

    گلشاهی از صادرات ملزومات و تجهیزات ماهیان زینتی در یکسال آینده خبر داد و گفت: با توجه به آنکه تجهیزات و ملزومات ماهیان زینتی با ماشین آلات روز دنیا تولید می شود، بنابراین قابلیت رقابت در بازارهای هدف برای تولیدکنندگان داخل وجود دارد.

    مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و صادرات آبزیان ادامه داد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماهیان آب شور به دنبال ارائه خدمات فنی و مهندسی به بازارهای هدف هستند، بدین منظور  تجهیزات و ملزومات ابتدا تحت یک شرکت مادر خارجی و سپس برحسب امتیاز اخذ شده، خود اقدام به تولید و صادرات می‌کنند.

    وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت صادرات یال اسبی، بیان کرد: در 10 ماهه سالجاری 24 هزار و 623 تن یال اسبی به بازارهای هدف صادر شد.

    گلشاهی تصریح کرد: یال اسبی یک بخش آن از صید آب‌های جنوب استان هرمزگان و بخش دیگر از صید صنعتی به دست می آید که صادرات آن تا جایی که به ذخایر آسیبی وارد نکند به بازارهای هدف تداوم خواهد داشت.

    برچسب ها