عصر خودرو

عرضه‌ برق با روش کشف پریمیوم در بورس انرژی

عصر بازار- عرضه‌ برق به روش معامله کشف پریمیوم و دوره تحویل ماهانه فروردین ماه ۹۷ در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی امروز از سوی نیروگاه دماوند انجام می شود.

عرضه‌ برق با روش کشف پریمیوم در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، آمار معاملات آخرین روز هفته گذشته مشخص کرد که در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی 165.000 کیلووات در هر ساعت برق با دوره مصرف بارپایه و دوره تحویل فصلی و ماهانه توسط نیروگاه زاگرس و خرمشهر و همچنین ده هزار کیلووات برق با دوره مصرف کم ‌باری، میان ‌باری و بارپیک توسط نیروگاه دماوند عرضه شد که ارزش آن بالغ بر 55 میلیارد و 538 میلیون ریال رسید.

    همچنین ارزش معاملات برق در بورس انرژی از مرز 4 هزار میلیارد ریال در سال جاری عبور کرد و به مبلغ 4.032 میلیارد ریال بالغ شد و تابلوی برق بازار فیزیکی، سهم 250 میلیارد ریالی از ارزش معاملات مذکور را به خود اختصاص داده است. در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در نماد «سنفت 971» نیز نزدیک به 16.750 هزار قرارداد با ارزش بیش از 50 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

    بازار برق

    این گزارش می افزاید:‌ بازار برق بورس انرژی  نیز شاهد معامله 845 هزار قرارداد معادل 12 میلیون و 855 هزار کیلووات ساعت به ارزش بیش از 3 میلیارد و 154 میلیون ریال بود و نمادهای بار پایه و میان‌باری با متوسط قیمت 247 و 245 ریال بر کیلووات ساعت معامله شد.

    گشایش نمادها

    گفتنی است، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و 24 فروردین 97 گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 27، 28 و 29 اسفند ماه در پایان جلسه معاملاتی متوقف شده و فرآیند تحویل آن‌ها آغاز شد.

    برچسب ها