عصر خودرو

از کدال چه خبر!؟

عصر بازار- در زیر چکیده ای از مهم ترین اخبار کدال در این هفته ارائه شده است.

از کدال چه خبر!؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار», تعدیل منفی سنگین در "وبصادر"
    بانک صادرات ایران(نماد وبصادر) با اعلام تعدیل منفی 222 درصدی تخمین زیان خالص را از 1,418 به 4,557 میلیارد تومان افزایش داد.
    علت اصلی و عمده تغییر در پیش بینی سود هر سهم برای سال 1396 عدم وجود بازار مناسب جهت فروش دارایی ها طبق انتظارات پیش بینی شده بوده است. لازم به ذکر است مذاکرات فروش یکی از شرکت‌های فرعی نهایی گردیده که در صورت تحقق 5000 میلیارد ریال زیان پیش بینی شده کاهش خواهد یافت.
    گفتنی است، نه ماهه هر سهم شرکت 525 ریال زیان شناسایی کرده است که معادل 67 درصد بودجه است.
    تعدیل مثبت 198 درصدی در "ارفع"
    آهن و فولاد ارفع با اعلام تعدیل مثبت 198 درصدی در خصوص افزایش پیش بینی سود خالص از 84 به حدود 250 میلیارد تومان توضیحاتی ارئه نمود.
    تغییر نرخ EPS از مبلغ 280 ریال به 331 ریال عمدتاً ناشی از تاثیر افزایش نرخ میانگین فروش شمش فولادی از 15.492 ریال به 16.543 ریال که سرجمع موجب افزایش 768 میلیارد ریال در جمع درآمد فروش شده ، میباشد. علت اصلی این تغییر استفاده از اطلاعات واقعی نه ماهه و نرخ پیش بینی فروش 19.000 ریال برای سه ماهه پایانی سال میباشد.
    شناسایی زیان 2,109 ریالی به ازای هر سهم "دی"
    بانک دی در دوره 12ماهه منتهی به اسفند 95 (حسابرسی شده) ضمن به ثبت رساندن افزایش سرمایه 28 درصدی به ازای هر سهم 2,109 ریال زیان شناسایی کرده است.
    بانک دی طی 12 ماهه سال 95 به ازای هر سهم 2,109 ریال زیان محقق کرد. این در حالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل و بدون لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم 330 ریال سود شناسایی کرده بود.
    گفتنی است، این شرکت طبق پیش بینی اولیه برای سال مالی منتهی اسفند 95 به ازای هر سهم 275 ریال سود پیش بینی کرده است
    درخشش "پدرخش" با اعلام تعدیل مثبت 64 درصدی!
    شرکت تولیدی و صنعتی درخشان تهران با نماد پدرخش پیش بینی سود خالص را از 2.9 به 4.8 میلیارد ریال (معادل 64 درصد) افزایش داد.
    افزایش فروش شرکت در سال جاری بدلیل تولید طرحهای جدید همواره نسبت به سال گذشته فزونی داشته ودر چند ماه منتهی به پایان سال افزایش نرخ ارزهای خارجی سبب تحریک تقاضای بیشتری نسبت به ماههای قبل شده است وازطرفی تعطیلی یکی از واحدهای بزرگ هم صنف نیز از عوامل دیگر افزایش فروش شرکت می باشد . در مجموع می توان افزایش فروش شرکت را سه عامل تولیدطرحهای جدید ، افزایش نرخ ارزهای خارجی و تعطیلی فعالیت یکی از رقبا دانست .
    باما از فروش بلوک «کروی» منصرف شد
    شرکت باما از فروش  بلوک 50 درصدی «کروی»  انصراف داد.
    پاسخ  خزامیا به یک شایعه
    شرکت زامیاد از قرارداد نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور گفت و تاکید کرد که این قراردادها مربوط به مصوبات گذشته است.
    شرکت زامیاد اعلام کرد که کلیه قرارداد های منعقده محصولات سنگین باری این شرکت با سازمان راهداری مربوط به مصوبات و توافقات گذشته بوده و قراردادی با شرایط جدید منعقده نگردیده است .
    دو شفاف سازی سایپا دیزل در طول یک روز
    سایپا دیزل در نماد «خکاوه» مجددا اقدام به شفاف سازی در خصوص انعقاد قرارداد طرح نوسازی ناوگان فرسوده باری کرد.
    خکاوه مجددا اقدام به شفاف سازی در خصوص فعالیت های شرکت کرده و این بار اعلام کرده است که طرح کلید به کلید طبق دستور رئیس جمهور محترم در شرف اقدام است. این شفاف سازی که به صورت عام و نه با ذکر جزئیات منتشر شده ، سوالاتی را در بین فعالان بازار سهام ایجاد کرده است.
    افت شدید سود در یک سهم ساختمانی:
    تعدیل منفی 96 درصدی در "ثاباد"
    شرکت مجتمع های توریستی ور فاهی آبادگران ایران با نماد ثاباد تخمین سود خود را با 96 درصد افت از 2 میلیارد تومان به 83 میلیون تومان کاهش داد.
    شرکت دلیل تعدیل منفی را عدم واگذاری واحدهای در نظر گرفته شده برای سال 96 عنوان کرد.
    تعدیل مثبت 24 درصدی هلدینگ خلیج فارس
    شرکت هلدینگ خلیج فارس در جدیدترین پیش بینی خود از پایان سال مالی 96 سود 5098.2 میلیارد تومانی را تخمین زد . فارس پیش از این 4111.6 میلیارد تومان سود خالص برآورد کرده بود.
    تعدیل مثبت شرکت عمدتا مربوط به درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت های پتروشیمی بندرامام،پارس و نوری می باشد، که ناشی از افزایش قیمت و تغییرات نرخ ارز است.
    افست، 99 میلیارد تومانی می شود
    شرکت افست با نماد چافست از پیشنهاد هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه سنگین 395 درصدی به منظور رساندن سرمایه به 99 میلیارد تومان  از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها خبر داد.

    برچسب ها