عصر خودرو

صادرات یارانه ای هند به کارگران آمریکایی صدمه می زند

عصر بازار- آمریکا ضمن انتقاد از برنامه های صادرات یارانه ای هند در سازمان تجارت جهانی اعلام کرد: این گونه برنامه ها از طریق ایجاد یک رقابت غیر عادلانه به کارگران آمریکایی صدمه می زنند.

صادرات یارانه ای هند به کارگران آمریکایی صدمه می زند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، لایتزیر نماینده تجاری آمریکا در سازمان تجارت جهانی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: چندین برنامه یارانه ای هند به صادر کنندگان این کشور سود می رسانند که این امر به آنها اجازه می دهد تا کالای خود را با قیمتی ارزان تر به فروش برسانند. این برنامه های به قیمت صدمه به کارگران و صادرکنندگان آمریکایی تمام می شود.
    وی افزود: آمریکا به تامین حقوق خود از طریق توافقنامه های امضا شده با همکاران تجاری و ترویج تجارت منصفانه و متقابل در تمام سازمان های جهانی از جمله سازمان تجارت جهانی ادامه خواهد داد.
    این اظهارات نماینده تجاری آمریکا در سازمان تجارت جهانی در حالی منتشر می شود که ویجی گوکال معاون وزیر امور خارجه هند به آمریکا سفر کرده است. وی قرار است با لایتزیر دیدار و گفت و گو کند.
    نماینده آمریکا در بیانیه خود ادعا کرد که این برنامه های هند سبب می شود تا این کشور ملزم به دادن گمرک، مالیات و غیره نشود و این امر به صادرکنندگان هندی از جمله تولید کنندگان محصولات فولادی، دارویی، مواد شیمیایی، محصولات فنآوری اطلاعات، پارچه و پوشاک سود می رساند.
    با توجه به داده های دولت هند، هزاران شرکت هندی که از برنامه های یارانه ای این کشور استفاده می کنند، سالانه یک سود 7 میلیارد دلاری بدست می آورند.
    نماینده آمریکا افزود: بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی، کشور های در حال توسعه تا زمانی که به یک معیار مشخص رشد اقتصادی دست یابند می توانند به صورت موقت یارانه صادرات ارائه دهند. اما در سال 2015 هند از این گروه خارج شد و معافیت هند لغو شد. با این حال این کشور یارانه های صادراتی را همچنان به تاجران و صادرکنندگان هندی ارائه می دهد.
    آمریکا پیش از این نیز در نشست وزرای سازمان تجارت جهانی در آرژانتین با انتظارات هند در مورد بهبود برنامه یارانه های غذایی مخالفت کرده بود.
    در این نشست هند آمریکا را متهم به نقض تعهدات خود کرد. هند و آمریکا همچنین در مورد وضعیت ' کشور در حال توسعه' هند در سازمان تجارت جهانی با یکدیگر مشاجره کردند.
    در این نشست هند آمریکا را متهم به نقض تعهدات خود کرد. هند و آمریکا همچنین در مورد وضعیت ' کشور در حال توسعه' هند در سازمان تجارت جهانی با یکدیگر مشاجره کردند.
    هند سعی کرده است تا در سازمان تجارت جهانی به یک تصمیم جامع در خصوص انبار کردن عمومی غلات غذایی برسد. هند می خواهد بدون اینکه از سوی این سازمان مورد چالش قرار بگیرد اقدام به خرید، ذخیره و همچنین فروش مواد غذایی بکند.
    دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر اساس سیاست 'اول آمریکایی' خود بسیار از طرح های سازمان تجارت جهانی انتقاد کرده است.

    برچسب ها