عصر خودرو

بررسی وضعیت بازارهای جهانی؛

باز هم انتظار

عصر بازار- سعید محمد جزی کارشناس ارشد بازارهای جهانی در تحلیل تحولات اخیر و پیش‌بینی وضعیت این بازارها در هفته‌ پیش‌رو گفت: عمده بازارهای مورد بررسی در وضعیت انتظار و یا بلاتکلیفی بسر می‌برند و انتظار جهت قوی از آنها در میان مدت نباید داشته باشیم.

باز هم انتظار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، ادامه این شرایط به مدت طولانی سبب حرکت‌های هیجانی در بازار خواهد شد و همانند فنر فشرده شده انرژی آن با سرعت زیاد تخلیه خواهد شد که خود تبعات مثبتی برای بازار نخواهد داشت. برای هفته پیش‌رو نیز بازارها با قدرت کم نوسانی خواهند بود و نوسانگیری از این حرکات از ریسک کمتری برخوردار خواهد بود.
    محمد جزی در خصوص وضعیت طلای جهانی در هفته‌ پیش رو گفت : رفتار بازار طلای جهانی حاکی از عدم کفایت همراهی بزرگان بازار است و تلاش برای هماهنگ کردن خریداران با جدیت ادامه دارد ولی موفقیت این تلاش‌ها هنوز در سایه ابهام است. احتمال اینکه این وضعیت برای چند هفته دیگر نیز ادامه داشته باشد وجود دارد و نوسانات همچنان در بین دو سطح 1297 و 1353 دلار در هر انس باقی خواهد ماند. برای هفته آتی سطوح  1313 و 1321 و 1333 در ابتدای هفته مهم‌ترین سطوح و سطوح 1297 و 1353 دلار نیز سطوح مهم در میان مدت است. برای نوسانگیری روزانه لازم است به این سطوح دقت کافی داشته باشید.
    کشمکشی در پیش رو
    از سوی دیگر این کارشناس بازارهای جهانی در خصوص نفت گفت: نمودار قیمت نفت آمریکا نشانه هایی از یک کشمکش سخت در چند هفته آتی دارد  که میتواند بر سرنوشت میان مدت بازار تاثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد. شواهد فعلی حاکی از یک نوسان سریع تا ناحیه 54 دلار  و سپس صعود می باشد ولی این پیش بینی هنوز نیازمند تاییدیه های بیشتری است که احتمالا تا دو هفته آینده ظاهر خواهند شد.در هفته پیش رو نوسان در بین دو سطح 60 و 62.4 دلار در هر بشکه ادامه خواهد یافت و بنظر میرسد تلاش برای شکست کف پایینی این محدوده زیادتر خواهد بود . برای چند روز آینده نوسانگیری از حرکات روزانه کم‌ریسک‌تر است.
    تلاش برای حفظ موقعیت فعلی
    وی در ادامه به بررسی شاخص بازارهای جهانی در هفته پیش‌رو پرداخت و اظهار کرد: با توجه به ناکامی  این شاخص در ایجاد سطوح بالاتر  از 26000 واحد تلاش برای حفظ نوسانات در بالای 24300 واحد دارد تا انرژی مجددی برای حمله به سطوح بالاتر در خود ذخیره کند. برای همین منظور طی هفته آتی احتمالا نوسانات در بالای سطح 24300 واحد ادامه خواهد داشت و تلاشی نیز در جهت رسیدن به سطح 26000 واحد خواهد داشت . اینکه این تلاش موفق خواهد بود یا نه نیاز به کمی زمان دارد ولی در صورتیکه نوسان تا دوشنبه اینده در بالای 24900 واحد ادامه داشته باشد احتمال رسیدن به 26000 واحد نیز بالا خواهد بود. در صورتیکه اقدام به خرید می کنید ناحیه خروج شما در زیر سطح 24200 واحد خواهد بود.
    هفته ای نه چندان خوب
    جزی در بررسی وضعیت دلار در هفته آتی اظهار کرد: شاخص دلار در هفته آتی روزهای بدی را خواهد داشت و  نوسان حول سطح فعلی را ادامه خواهد داد. دامنه این نوسانات به مرور افزایش خواهد یافت تا روزهای بعدی از ریسک بازار کاسته شود . فعلا بدلیل دوگانگی‌های موجود در بازار توصیه به ورود به این بازار نمیتوان کرد.
    تخریب آخرین پل‌ها
    در آخر این کارشناس بازارهای جهانی به تحلیل بیت‌کوئین پرداخت و بیان کرد: سقوط قیمت بیت کوین تا ناحیه 8300 دلار بار دیگر بر تیره گی آینده آن افزود و بنظر میرسد هر روز راه صعود آن سخت تر می شود. با نزول مجدد به زیر سطح 7700 دلار احتمالا آخرین پل‌های برگشت به مسیر صعودی نیز تخریب خواهند شد و برای مدت نامعلومی انتظاری بجز نزول از آن نمیتوان داشت. در دو هفته آینده احتمال نزول تا 7700 دلار و یا حتی حرکات نوسانی حول این سطح زیادتر می باشد ولی بدلیل کم عمق بودن بازار در این مدت ورود به موقعیت میان مدت دارای ریسک مضاعف بوده و توصیه به معاملات روزانه از ریسک کمتری برخوردار است. سطوح مهم در هفته آینده در 7700 و 8600 و 10400 دلار می باشند و احتمالا همه این سطوح حد اقل یکبار دیده خواهند شد.

    برچسب ها