عصر خودرو

دوشنبه ۲ آذر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۰۹.۰۲ در بازار برق بورس انرژی ۲,۹۳۵ مگاوات برق به ارزش ۲۶ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به معاملات گذشته کاهش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) پس از صعود روز گذشته، در معاملات امروز نوسان چندانی نداشت و کاهش 0.2 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:




    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ روند قیمت پس از صعود هیجانی در روز گذشته، در معاملات امروز متوقف شد و در همان محدوده 385,000 ریال قرار گرفته است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، مانند روز گذشته معاملات در دقایق پایانی به انجام رسید و قیمت‌ها در محدوده روز معاملاتی گذشته به ثبت رسید. با توجه به آرایش قیمت‌ها در سمت تقاضا به نظر می‌رسد قیمت‌های فعلی برای برخی از شرکت‌های توزیع نیروی برق جذابیت لازم را نداشته و منتظر کاهش مجدد قیمت هستند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940911 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940911 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت از ابتدای دوره پایدار بوده اما در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و تا 385,000 ریال رشد کرده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است برخلاف امسال روندی صعودی بوده و تا قیمت 326,500 ریال رشد کرده است.
    در این نماد تا به امروز 3,287 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 27.08.1394 با 1,233 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930911 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها