عصر خودرو

آثار برکناری تیلرسون بر ارزش دلار

عصر بازار- پس از برکناری غیر منتظره رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، ارزش دلار در برابر ین و سایر ارزهای مهم تضعیف شد.

آثار برکناری تیلرسون بر ارزش دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- دیروز تیلرسون را به دلیل اختلاف بر سر مسائل متعددی چون کره شمالی و روسیه برکنار کرد و مایک پمپئو- رئیس سازمان سیا- که وفاداری بیشتری به او دارد را به این سمت منصوب کرد. این اقدام آثار مشابهی زمان استعفای گری کوهن- مشاور اقتصادی ترامپ- را روی دلار و بازار ارز در بر داشت و اطمینان سرمایه گذاران به دلار را تضعیف کرد.

    دلار که پیش تر به دلیل جنجال سیاسی اخیر ژاپن به سطح 107.300 ین صعود کرده بود که بالاترین سطح دو هفته اخیر بود، با 0.15 درصد کاهش به 106.440 ین رسید.

    ماسافومی یاماموتو- استراتژیست ارشد بازار فارکس " میزوهو سکیوریتیز" گفت رفت و آمد ها به کاخ سفید به رخدادی روزانه تبدیل شده است و احتمالا واکنش دلار به این خبرها هر بار محدودتر خواهد شد.

    وی گفت: برای آن که دلار دوباره به محدوده بالای 107 ین برسد باید منتظر روشن شدن فرجام رسوایی سیاسی ژاپن و نشست این ماه بانک مرکزی آمریکا بود که احتمالا به تسریع روند افزایش نرخ بهره اشاره خواهد کرد

    یورو نیز شبانه 0.15 درصد افزایش یافت و به 1.2407 دلار رسید که بالاترین سطح شش روز اخیر به شمار می رود. پوند انگلیس 0.2 درصد افزایش یافت و با ایستادن در سطح 1.3996 دلاری، بالاترین رقم دو هفته اخیر را به ثبت رساند. ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا نیز 0.1 درصد افزایش یافت و هر دلار به 0.7870 دلار استرالیا رسید که قله دو هفته اخیر محسوب می شود.

    برچسب ها