عصر خودرو

با وجود روند نزولی بهای اونس جهانی؛

دلار، قیمت آتی سکه را بالا کشید

عصر بازار: اگر چه بهای طلای جهانی این روزها روند نزولی در پیش گرفته است، اما در بازار داخل روند رشد دلار موجب مقاومت سکه در برابر ریزش های بهای اونس شده است.

دلار، قیمت آتی سکه را بالا کشید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز همزمان با رشد دلار در بازار داخلی، قیمت سکه در معاملات آتی با افزایش روبه رو شد. در حقیقت می توان گفت با معکوس شدن روند دلار داخلی و اونس جهانی طی روز یکشنبه، قیمت سکه در قراردادهای آتی، بخشی از افت روزهای گذشته را جبران کرد.

    به این ترتیب روز گذشته در پی افزایش اندک بهای ارز، قیمت هر قطعه سکه در معاملات آتی بورس کالا افزایش یافت، به طوری که سکه برای تحویل دی ماه با افزایش 0/14 درصدی به 912 هزار تومان رسید. سکه تحویل اسفند با قیمت 915 هزار تومان به فروش رسید که رشد0/16 درصدی را به ثبت رساند. سکه تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 919 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/14 درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تیر ماه با نرخ 927 هزار تومان و رشد0/17 درصدی به فروش رسید.

    از طرفی حجم معاملاتی آتی سکه طی معاملات روز یکشنبه با یک هزار و 868 قرارداد به ارزش 172 هزار میلیارد رو به رو شد.

    در بازار نقدی نیز سکه بهار آزادی طی روز گذشته از 905 هزار تومان به 904 هزار تومان رسید. همچنین نیم‌سکه نیز با قیمت 455 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 245 و سکه یک گرمی با نرخ 165 هزار تومان مورد معامله قرار گرفتند.

    به گفته کارشناسان،  عامل مهمی که این روزها می تواند بر تقاضای سکه موثر باشد، نوسانات پی در پی اونس و متغیرهای کلیدی برای پیش بینی قیمت ها است.

    همچنین گفتنی است، در صورت تداوم روند کاهشی اونس، احتمال کاهش بیشتر بهای سکه و ریزش آن به کانال قیمتی 800 هزار تومان وجود دارد که سکه این مرز قیمتی را از اواخر مردادماه تجربه نکرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها