عصر خودرو

مدیر نظارت بر بازار اولیه خبر داد:

صنایع معدنی در راه بازار بدهی

عصر بازار- پروژه های شرکت های زیر مجموعه هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) از طریق بازار بدهی تأمین منابع مالی می شوند.

صنایع معدنی در راه بازار بدهی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، علی بیگ زاده، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: سازمان بورس موافقت اصولی مبلغ 4,000 میلیارد ریال اوراق اجاره برای شرکت فولاد سیرجان ایرانیان، موافقت اصولی مبلغ 3,600 میلیارد ریال اوراق اجاره برای شرکت فولاد بوتیای ایرانیان و موافقت اصولی مبلغ 3,000 میلیارد ریال اوراق اجاره برای شرکت بابک مس ایرانیان را صادر می کند.

    به گفته این مقام مسئول، شرکت بابک مس ایرانیان در نظر دارد به منظور به کارگیری منابع حاصل از انتشار اوراق جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل کارخانه تولید مس کاتدی و تأمین سرمایه در گردش این طرح، نسبت به انتشار 3,000 میلیارد ریال اوراق اجاره، با نرخ 16 درصد و دوره عمر 4 ساله اقدام کند. بازارگردانی و تعهدپذیره نویسی این اوراق را شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان بر عهده دارد.

    وی افزود: شرکت فولاد بوتیای ایرانیان در نظر دارد به منظور تأمین بخشی از منابع مالی جهت اجرای طرح فولادسازی، احیاء مستقیم و نیروگاه سیکل ترکیبی، ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه گندله‌سازی خود را مبنای انتشار اوراق اجاره قرار دهد و نسبت به انتشار مبلغ 3,600 میلیارد ریال اوراق اجاره با نرخ 16 درصد و عمر 4 سال اقدام کند. بازارگردانی و تعهدپذیره نویسی این اوراق را شرکت تأمین سرمایه امید بر عهده دارد.

    این مقام مسئول افزود: شرکت فولاد سیرجان ایرانیان نیز در نظر دارد به منظور تأمین نقدینگی جهت هزینه‌های باقی مانده پروژه فولادسازی و اصلاح ساختار مالی نسبت به انتشار مبلغ 4,000 میلیارد ریال اوراق اجاره با نرخ 16 درصد و دوره عمر 4 ساله اقدام کند. بازارگردانی و تعهدپذیره نویسی این اوراق را شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان بر عهده دارد.

    به گفته این مقام مسئول، معاملات ثانویه این اوراق در فرابورس ایران صورت می گیرد و ضمانت آن ها بر عهده بانک پاسارگاد است.

    بیگ زاده افزود: اوراق مشارکت، اوراق اجاره، اوراق مرابحه، سفارش ساخت و سلف موازی استاندارد از جمله ابزارهایی بوده که توسط شرکت های حوزه صنایع معدنی استفاده شده است. در آینده با توجه به معرفی ابزارهای جدیدی مثل اوراق اجاره مبتنی بر سهام و اوراق منفعت شاهد بهبود در تأمین مالی این صنایع خواهیم بود.

    شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به منظور تأمین بخشی از سرمایه در گردش و همچنین مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر ، پیش از این با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، سه هزار میلیارد ریال اوراق اجاره منتشر کرده است.

    برچسب ها