عصر خودرو

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی خبر داد:

اختصاص یک درصد درآمد واردات به صادرات

عصر بازار- عضو شورای گفتگو از اختصاص یک درصد از درآمد حاصل از واردات کالا به حوزه صادرات خبر داد و گفت: این منابع مستقیم به حساب وزارت صنعت واریز می‌شود.

اختصاص یک درصد درآمد واردات به صادرات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران از اختصاص یک درصد درآمدهای حاصل از واردات کالا به حوزه صادرات خبر داد و گفت: بر اساس اعلام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یک درصد از درامدهای حاصل از واردات به صورت مستقیم به حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز تا بتوان برای حمایت از صادرات آن را تخصیص داد.

    وی افزود: این موضوع را رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه امشب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرده است.
    لاهوتی، همچنین از ارایه پیشنهادی به شورا  در خصوص کاهش تعرفه واردات فولاد خبر داد و گفت: در این جلسه با دستور وزیر اقتصاد قرار بر این شد که کارگروهی در حوزه صنایع پایین دستی و بالادستی فولاد تشکیل شود تا بتوان مشکلات را حل کرد.
    وی گفت: بنظر من چنانچه مشکلات تولید کنندگان پایین دستی با تولیدکنندگان مواداولیه از طریق گفتگو و تعامل قابل حل نیست حداقل کاهش  تعرفه فولاد و مواد اولیه دیگر مانند پتروشیمی، آلمینیوم، مس از ده درصد و بیشتر، به صفر کاهش یابد تا تولیدکنندگانی که موفق به استفاده از منابع داخلی نمی‌شوند، بتوانند با واردات، نیازهای خود را با واردات برطرف نمایند

    برچسب ها