عصر خودرو

معاون نظارتی بانک مرکزی:

بانک فرابورسی و ثامن تا بهار در بانک بورسی ادغام می‌شوند

عصر بازار- معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام اینکه ادغام بانک مهر اقتصاد و تعاونی اعتباری ثامن در بانک انصار در سه ماه اول سال نهایی می شود در مورد شایعه بازداشت چند مدیر بانک مرکزی توضیح داد.

بانک فرابورسی و ثامن تا بهار در بانک بورسی ادغام می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، فرشاد حیدری در برنامه خبری امروز با رسانه ها از موافقت ستاد کل نیروهای نیروهای مسلح با ادغام بانک ها و موسسات متبعه خبر داد و اظهار داشت: طبق این توافق مراحل اجرایی ادغام بانک مهر اقتصاد ( با سرمایه 1.2 هزار میلیارد تومانی) و تعاونی اعتباری ثامن در بانک انصار (با سرمایه هزار میلیارد تومانی و حاضر در بورس ) درحال انجام بوده و انتظار می رود طی سه ماه اول سال آینده نهایی شود.

    وی ادامه داد: ادغام از رویکردهای بانک مرکزی برای تقویت نظام بانکی و تاسیس بانکی باثبات‌تر و سالمتر بوده و سپرده گذاران این سه بانک و موسسه مطمئن بوده و نگران نباشند. چرا که بانک مرکزی مقید به حفظ حقوق تمام ذینفعان بوده و در جریان ادغام هیچ وفقه ایی حتی برای یک دقیقه رخ نخواهد داد.

    حیدری در واکنش به سئوالی مبنی بر بازداشت مدیران بانک مرکزی توضیح داد: این موضوع صحت ندارد بلکه و هیچ مدیری از بانک مرکزی در بازداشت نیست بلکه دو کارمند به دلیل تخلف بیرونی و داخلی تخلفاتی داشته اند که قوه قضائیه درحال رسیدگی است.

    این مقام مسئول درباره بسته 19 بندی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هم گفت: نرخ سود سپرده و تسهیلات باید در حداقل ممکن و در نقطه تعادل و قابل رقابت باشد اما گاه مسائل خارج از مولفه های اقتصادی موجب می شود تا بانک مرکزی سیاست های کوتاه مدتی مانند عرضه گواهی سپرده 20 درصدی در بانک ها و پیش فروش سکه و... را برای ایجاد تعادل در بازار ارز اجرا کند.

    به گفته حیدری، با اجرای برنامه های جدید بانک مرکزی از سه هفته پیش، میزان قابل توجهی از پول به شبه پول تبدیل شده و در صورت لزوم ، دیگر برنامه های مدنظر اعلام و اجرا خواهد شد .

    برچسب ها