عصر خودرو

بانک های چینی سومین تامین کننده بزرگ دلار در جهان شدند

عصر بازار- بانک تسویه حساب های بین المللی اعلام کرد که بانک های چینی در حال حاضر سومین تامین کننده بزرگ دلار در جهان و ششمین گروه اعتبار دهنده بزرگ بین المللی هستند.

بانک های چینی سومین تامین کننده بزرگ دلار در جهان شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، بانک تسویه حساب های بین المللی اعلام کرد که بانک های چینی در فعالیت های وام دهی جهش قابل توجهی را در سال های اخیر داشته اند و در حال حاضر رتبه ششمین گروه اعتباردهنده بین المللی بزرگ جهان را به خود اختصاص داده اند.

    بانک تسویه حساب های بین المللی در گزارش خود آورده که دارایی مالی بانک های چینی در سال 2017 میلادی در فراسوی مرزهای این کشور در حدود 2 تریلیون دلار رسید که معادل سه چهارم دارایی مالی بانک های جهان در خارج از قلمرو خود است.

    همچنین بانک های چینی عنوان سومین تامین کننده بزرگ دلار جهان را برای سیستم بانکداری بین المللی از آن خود کرده اند. بانک تسویه حساب بین المللی عنوان کرد که نه تنها بانک های چینی اقتصادهای نوظهور را هدف قرار داده اند؛ بلکه در اقتصادهای پیشرفته و نیز مراکز جهانی فراساحلی هم فعالیت گسترده ای دارند.

    این بانک مرجع جهانی اعلام کرد: اینکه چندین کشور فقط از تعداد محدودی بانک های بین المللی بزرگ وام دریافت می کنند، خطر ضرر در یک کشور را افزایش و به دنبال آن بانک ها نسبت به کشورهای وام گیرنده عقب نشینی می کنند.

    برچسب ها