عصر خودرو

هزینه بریگزیت برای شرکت‌های اروپایی و انگلیسی ۵۸ میلیارد پوند شد

عصر بازار- بنابر یک گزارش جدید، درصورتی که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون رسیدن به توافقی مشخص صورت بگیرد، شرکت‌ها در انگلیس و اتحادیه اروپا متحمل هزینه اضافی ۵۸ میلیارد پوندی در سال خواهند شد.

هزینه بریگزیت برای شرکت‌های اروپایی و انگلیسی ۵۸ میلیارد پوند شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، طبق گزارش منتشر شده روز دوشنبه موسسه مشاوره و حقوقی "کلیفرد چنس"، سهم شرکت‌های مستقر در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بیشتر از هزینه شرکت‌های انگلیسی خواهد بود و آن‌ها باید متحمل 31 میلیارد پوند هزینه اضافی موانع تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای شوند. از سوی دیگر شرکت‌های انگلیسی متحمل 27 میلیارد پوند هزینه اضافی در سال خواهند شد.

    بر اساس این گزارش، این افزایش در هزینه‌ها و سردرگمی‌ها، خطر کاهش سودآوری و مخاطرات خارجی دیگر بر برخی از کسب و کارها را خواهد داشت. پس از رای به پایان دادن حدود چهار دهه پیوند سیاسی، اقتصادی و قانونی با بزرگترین بلوک تجاری جهان، انگلیس سال آینده اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. در نبود یک توافق مشخص، تجارت بین انگلیس و 27 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا تابع قوانین سازمان جهانی تجارت خواهد بود که دارای تفاوت‌های زیادی با مدل بازار واحد مورد علاقه انگلیس است.

    هرچند که انگلیس خواهان چنین توافقی است اما دولت می‌گوید آماده هر پیشامدی حتی خروج از اتحادیه بدون رسیدن به توافقی مشخص است و 3 میلیارد پوند برای مواجهه با احتمالات گوناگون کنار گذاشته است. طبق گزارش "کلیفرد چنس"، اگر انگلیس به شکلی در اتحادیه گمرکی باقی بماند، هزینه هر دو طرف به نصف کاهش خواهد یافت.

    این گزارش نشان می‌دهد اگر توافق مشخصی صورت نگیرد،   70 درصد هزینه‌های اضافی در انگلیس در پنج صنعت شامل خدمات مالی، خودرو، کشاورزی و غذا و نوشیدنی، کالاهای مصرفی و مواد شیمیایی و پلاستیکی توزیع خواهد شد.

    بخش خدمات مالی برخلاف برخی از شرکت‌های اتوماتیک و هوافضا که می‌توانند به تامین کنندگان داخلی رجوع کنند،   بیشترین صدمه را متحمل خواهد شد و باید عملیات‌های جدیدی را برای تداوم خدمت‌رسانی به مشتریان اروپایی خود آغاز کند.

    بانک مرکزی انگلیس هشدار داده است حدود 10 هزار شغل بخش مالی تا پایان سال جاری میلادی ممکن است به دلیل بریگزیت از انگلیس به کشورهای دیگر منتقل شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو