عصر خودرو

درآمد ۵ میلیارد دلاری ونزوئلا از محل پیش فروش ارز مجازی " پترو"

عصر بازار- نیکلاس مادورو - رئیس جمهور ونزوئلا - گفت پترو باعث تقویت ذخایر خارجی ونزوئلا شده است.

درآمد ۵ میلیارد دلاری ونزوئلا از محل پیش فروش ارز مجازی " پترو"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، پترو اولین ارز دیجیتالی جهان به شمار می‌رود که مبتنی بر منابع طبیعی است. تاکنون 5 میلیارد دلار درآمد از محل فروش این ارز حاصل شده است و 186 هزار خرید مشخص انجام شده است. فروش پترو همچنین به نحو موثری باعث تقویت ذخایر خارجی ونزوئلا در میان عملیات‌های خصمانه برخی کشورها علیه این کشور شده است.

    اعلام تداوم موفقیت این ارز مجازی توسط نیکلاس مادورو و در ملاقات با اعضای حزب سوسیالیست متحد این کشور صورت گرفت. مادورو توضیح داد که درآمد حاصله از فروش پترو می‌تواند برای استفاده در هر چیزی که کشور بدان نیاز دارد، مصرف شود و بخشی از راه‌حل وسیع‌تر اقتصادی در نظر گرفته شده توسط دولت باشد.

    به گفته کارلوس وارگاس - مسئول ارزهای مجازی و امور مربوطه دولت - 83 هزار نفر از 127 کشور جهان به دولت پیشنهاد خرید ارز پترو را ارائه کرده‌اند. پترو که از 20 فوریه برای پیش فروش عرضه شد، برای مقابله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی آمریکا علیه این کشور تدارک دیده شده است. مادورو گفت که این ارز دیجیتالی جدید با هدف تقویت حق حاکمیت ونزوئلا و تراکنش های مالی به منظور غلبه بر محاصره اقتصادی عرضه شده است.

    برچسب ها