عصر خودرو

هر اونس ۱۰۷۰ دلار

آغاز هفته نزولی طلا

عصر بازار: در پی تقویت دلار و اظهارات مقامات فدرال‌رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره در ماه آینده میلادی، طلا تحت فشار قرار گرفته و با ادامه دادن افت خود به نزدیکی کمترین مقدار ۶ سال اخیر خود نزدیک شد.

آغاز هفته نزولی طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» نقل از رویترز، صبح امروز هر اونس طلا با افتی 0.7 درصدی نسبت به جلسه گذشته یکهزار و 70 دلار و 10 سنت معامله شد و سیزدهمین جلسه افت خود را در 16 جلسه اخیر در این ماه به ثبت رساندند. این فلز زرد هفته گذشته با ثبت قیمت یکهزار و 64 دلار و 95 سنتی،‌ پایین‌ترین سطح خود را از فوریه 2010 تجربه کرده بود.

    گمانه‌زنی‌ها در مورد اولین افزایش نرخ بهره در یک دهه اخیر توسط فدرال‌رزرو با قدرت‌گرفتن دلار و آمار اشتغال قوی در اوایل این ماه شدت گرفت. نظرات مقامات فدرال‌رزرو نیز این نگاه را تقویت کرد. نرخ بهره بالاتر منجر به فشار روی طلایی خواهد شد که یک دارایی بدون بهره است؛ در حالی که دلار را تقویت خواهد کرد.

    بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC با اشاره به کمیته بازار آزاد فدرال رزرو اعلام کرد: «ما قیمت 1080 دلاری برای طلا را درک می‌کنیم که منعکس کننده رفتار بازاری است که در انتظار نشست کمیته بازار آزاد فدرال در ماه دسامبر هستند. با این حال پیش‌بینی ما برای قیمت طلا در پایان سال، 1050 دلار به ازای هر اونس است.»

    با منصرف شدن سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری روی طلا به دلیل شدت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره، انتظار می‌رود فشار بیشتر روی شمش وارد شود. بر اساس این گزارش، دارایی‌ها در گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق ارزی طلا، با افتی 0.18 درصدی به 660.75 تن کاهش پیدا کرده که کمترین مقدار آن از سپتامبر 2008 بوده است.
    جان ویلیامز رئیس فدرال‌رزرو سان‌فرانسیسکو اعلام کرده که‌ یک «عزم جدی» برای افزایش نرخ بهره در نشست سیاست‌گذاری ماه آینده فدرال‌رزرو وجود دارد،  چرا که آمار اقتصادی آمریکا ناامید کننده نبوده است.

    ویلیام دادلی، رئیس فدرال‌رزرو نیویورک روز جمعه اعلام کرده بود: «فدرال‌رزرو باید به زودی برای افزایش نرخ بهره آماده شود؛ چرا که بانکداران آمریکا بر این عقیده‌اند که نرخ تورم مجددا بالا خواهد رفت و آمار اشتغال پایدار باقی خواهد ماند.»

    در حال حاضر دلار در نزدیکی بالاترین ارزش هفت ماهه خود در برابر سبد شش ارز اصلی معامله می‌شود.

    دیگر فلزات گرانبها نیز رفتاری مشابه با طلا را در پیش گرفتند. قیمت هر اونس نقره با اندکی کاهش به 13 دلار و 97 سنت رسید. پلاتین نیز با رسیدن به نزدیکی کمترین مقدار 7 سال اخیر خود 840 دلار و 40 سنت معامله شد. در حالی که پالادیوم نیز افتی یک درصدی را تجربه کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها