عصر خودرو

تعرفه های اعلامی ترامپ به درآمد ایالت های آمریکا آسیب می‌زند

عصر بازار- موسسه اعتبارسنجی اس ان پی گلوبال اعلام کرد، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومنیوم ممکن است منجر به کاهش نرخ رشد درآمدهای مالیاتی ایالات این کشور شود.

تعرفه های اعلامی ترامپ به درآمد ایالت های آمریکا آسیب می‌زند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، موسسه اعتبارسنجی اس ان پی گلوبال اعلام کرد، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومنیوم ممکن است منجر به رشد اقتصادی ای شود که کندتر از میزانی است که ایالت ها در پیش بینی های بودجه ای خود لحاظ کرده اند.

    این موسسه در گزارشی نوشت، تعرفه های واردات 25 درصدی بر فولاد و 10 درصدی بر آلومنیوم ممکن است منجر به وقوع یک جنگ تجاری و افزایش نرخ تورم شود.

    در ادامه این گزارش آمده است: «چنین نتیجه ای ممکن است به معنای کاهش نرخ رشد درآمدهای مالیاتی باشد و وضعیت مالی ایالت ها را که چند سالی است در شرایط امطلوبی قرار دارد بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.»

    به گفته اس ان پی، افزایش هزینه های واردات فولاد و آلومنیوم در ایالت هایی نظیر میزوری، لوئیزیانا، کنتیکات و مریلند که در آنها این محصولات بیش از 5 درصد وارداتشان را تشکیل می دهند احساس خواهد شد. تعرفه های تلافی جویانه وضع شده بر محصولات آمریکایی نیز ممکن است بر 11 ایالتی که در آنها صادرات بیش از 10 درصد تولید ناخالص داخلی شان را تشکیل می دهد اثر بگذارد.

    تعرفه های اعلام شده از سوی ترامپ اسکات واکر، فرماندار جمهوری خواه ویسکانسین را نیز نگران کرده است. وی هفته گذشته از ترامپ خواسته بود در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

    همچنین شهرهای امریکا در صورتی که وابستگی سنگینی به صادرات داشته یا اقتصادهای آنها بر فولاد و آلومنیوم ارزان قیمت وارداتی متکی باشد، با مشکلات مشابهی مواجه خواهند شد.

    اس ان پی بدون اشاره به نام شهر خاصی گفته: «در شهرهای کوچکتر که صنایع سنگین صادرات محور بر سایر بخش های اقتصادی غلبه دارد، تغییر در روند صادرات ممکن است موجب اینجاد اختلال اقتصادی و تشدید وضعیت اعتباری شود.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو