عصر خودرو

همزمان با روز جهانی زن:

زنان تأثیرگذار در اقتصاد جهانی، زنگ معاملات را به صدا در آوردند

عصر بازار- در روز جهانی زن مصادف با ۸ مارچ، بسیاری از بازارهای جهانی به منظور تکریم نقش زنان در مشاغل اقتصادی، زنگ معاملات را با حضور زنان تأثیرگذار در بازار به صدا در آوردند.

زنان تأثیرگذار در اقتصاد جهانی، زنگ معاملات را به صدا در آوردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، بسیاری از بازارهای جهانی به مناسبت روز جهانی زن، از زنان تأثیرگذار در اقتصاد و بازارهای جهانی درخواست کردند تا زنگ معاملات را به صدا در آوردند.

    بورس قطر، به همین مناسبت از زنان قطری که سمت های مهم مدیریتی و اجتماعی در قطر را بر عهده دارند دعوت کرد تا طی مراسمی به سخنرانی، راشد بن علی آل منصوری، مدیر عامل بورس قطر، معاملات را آغاز کنند.

    وی در این مراسم اظهار داشت: این مراسم یادبود، برای یادآوری نقش زنان و حمایت آنها از اقتصاد کشور برگزار شده است. ما بسیار مفتخریم که زنان در این کشور در بسیاری از مشاغل مهم سیاسی و اقتصادی نقش پررنگی داشته اند .

    در سوی دیگر ، بورس فیجی با برگزاری مراسم قدردانی از 105 زن مدیر در این بازار، نقش این مدیران را در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور، بسیار پررنگ دانست.

    در بورس لندن نیز، زنگ معاملات به احترام بانوان مدیر در این بازار به صدا درآمد و چهار مدیر زن تأثیرگذار در این بازار به نمایندگی از دیگر همکاران خود معاملات را در این بازار آغاز کردند.

    در این میان، بورس برزیل، بورس پاکستان، بورس نزدک آمریکا، بوس گرجستان ، بورس تایلند، بورس تی ام اکس کانادا، بورس بولیوی و.. به تجلیل از مقام زن، زنگ معاملات را به صدا در آوردند.

    اما روند معاملات در بازارهای جهانی، در آخرین روز معاملات هفتگی با صعود همراه شد.

    رشد قیمت سهام در بازارهای آسیایی به دلیل نخستین دیدار رسمی رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی، خوش بینی ها را نسبت به ایجاد صلح جهانی بیشتر کرد.

    شاخص آسیا پاسفیک با رشد همراه شد و قیمت سهام شرکت های کره جنوبی با افزایش به معاملات خاتمه دادند.

    خوش بینی ها نسبت به دیدار ترامپ و کیم جونگ اون، در ماه می سال جاری، کمی نگرانی ها را نسبت به تهدید اتمی در شمال آسیا کمتر کرد.

    در این میان، قیمت ین با بیشترین روند کاهشی نسبت به دو هفته اخیر رو به رو شد در حالی که بانک مرکزی ژاپن روند محرک مالی خود را ادامه داده است.

    از سوی دیگر، کنفرانس مشورتی سیاسی جمهوری خلق چین که در 15 مارچ برگزار خواهد شد با کنگره خلق جین که در 20 مارچ برگزار می شود نقشی اساسی در سیاست های اقتصادی این کشور، به عنوان یکی از محرک های اقتصادی در جهان بر عهده دارد.

    اما دیروز در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک با رشد 0.3 درصدی همراه شد و بورس ژاپن با افزایش 0.3 درصدی شاخص تاپیکس معاملات را خاتمه داد.

    همچنین دیروزبورس هنگ کنگ شاهد افزایش 1.1 درصدی شاخص اصلی بود و کاسپی کره جنوبی نیز 1.3 درصد مثبت شد . اس اند پی در استرالیا نیز با رشد 0.3 درصدی شاخص اصلی مواجه شد .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو